hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حجت‌الاسلام درویشیان: جلوی فساد گرفته نشود اصل حاکمیت ضربه می‌خورد

حجت‌الاسلام درویشیان: جلوی فساد گرفته نشود اصل حاکمیت ضربه می‌خورد

رییس دفتر بازرسی رییس‌جمهور با بیان اینکه فساد مقوله‌ای بسیار پیچیده است، گفت: اگر جلوی فساد گرفته نشود اصل حاکمیت ضربه می‌خورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسن درویشیان روز چهارشنبه با ارائه گزارشی از اقدامات‌ دولت در این حوزه، موضوع فساد و مقابله‌ و مبارزه با آن را از مقوله‌های پیچیده و درهم‌تنیده‌ و نیازمند اراده و همکاری و همراهی همه بخش‌های حاکمیت‌ دانست و گفت: فرمان مقام معظم رهبری به هر سه قوه و دستگاه‌های نظارتی است و ایشان بارها درباره بحث فساد، رهنمودهایی به ارکان حاکمیت و دولت‌ها داشتند.

وی با تاکید بر وجود روحیه فساد ستیزی و مبارزه در همه افراد ادامه داد: فساد عامل بسیاری از مشکلات کشور است که اگر جلوی آن گرفته نشود به اصل حاکمیت صدمه می‌زند.

رییس‌ دفتر بازرسی‌ و نماینده ویژه رییس‌ جمهور در امر مبارزه با فساد با بیان اینکه مردم مشکلات را تحمل می‌کنند اما فساد چه سیاسی و اداری و اقتصادی واقعاً قابل تحمل نیست‌، اظهار داشت: گاهی فساد فرهنگی‌ و نادیده گرفتن ارزش‌ها و آموزه‌ها است. فساد اقتصادی ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی است و موجب کاهش تولید ملی و اشتغال می‌شود.

وی افزود: رییس‌ جمهور در قوه قضاییه عزم جزمی داشت و آثار و برکاتش را مردم می‌دیدند. در دولت هم همواره به مسأله مقابله با فساد و ناکارآمدی توجه و به طور جدی روی آن حساسیت دارد.

درویشیان یادآور شد: مردمی بودن، عدالت محوری، فسادستیزی و کار انقلابی و جهادی کردن رویکرد دولت سیزدهم است‌ که رییس‌جمهور اختیارات خود در حوزه مبارزه با فساد را به بازرس ویژه خود تفویض کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی در همان آغاز به کار دولت نقشه ملی ۱۳ گانه پیشگیری و مقابله را ابلاغ کرد ‌که میثاق مسئولان و ملاک ارزیابی عملکرد آنهاست‌.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد