hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > دستوری برای واکسیناسیون دوز چهارم واکسن کرونا نداریم

دستوری برای واکسیناسیون دوز چهارم واکسن کرونا نداریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دستوری برای تزریق دوز چهارم واکسیناسیون کرونا به شهروندان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ابلاغ نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین شیرانی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان اصفهان اظهار داشت: جلسه ستاد استانی کرونا روز گذشته برگزار و گزارشی از وضعیت موجود کرونا در استان ارائه داده شد. علی‌رغم کاهش مراجعان سرپایی کرونا نمی‌توان به طور قطع گفت که در شرایط نزولی پیک ششم هستیم، زیرا با گذشت تنها چند روز نمی‌توان از این شرایط قضاوت دقیقی داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: تعداد بیماران بستری به سطح صافی رسیده، یعنی افزایش و یا کاهش نداشته که این نشانه خوبی است. همچنین اگرچه میزان مرگ و میر به نسبت شرایط پیش از پیک ششم افزایش یافته، اما با آمار مرگ و میر در پیک پنجم فاصله زیادی دارد. از مردم می‌خواهیم که به پروتکل‌های بهداشتی و در رأس آن استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و تهویه هوا توجه ویژه‌ای داشته باشند. با توجه به بهبود وضعیت هوا توصیه می‌شود در فضاهایی که تهویه مطلوبی وجود ندارد، پنجره‌ها باز گذاشته شود. همچنین ضرورت دارد که شهروندان تا حد ممکن از حضور در فضاهای بسته تراکم اجتناب کنند.

وی متوسط میزان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در استان را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه شهروندان به صورت سرپایی با سویه امیکرون کرونا درگیر شده‌اند بسیاری تصور سرماخوردگی ساده از آن دارند و از درمان‌های ساده استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم که با وجود علائم سرماخوردگی کسی واکسن کرونا تزریق نکنند. کسانی که خود و یا اعضای خانواده‌شان علائم سرماخوردگی و یا سویه‌های مختلف کرونا را ندارند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای تزریق دز سوم کرونا مراجعه کنند. هم اکنون هزار مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال است. مطابق با دستورالعمل‌های ستاد کشوری مقابله با کرونا افراد بالای پنج سال می‌توانند واکسن تزریق کنند.

آخرین وضعیت مدارس

شیرانی با اشاره به تصمیماتی که برای تعطیلات نوروزی در ستاد استانی کرونا گرفته شده، توضیح داد: در ستاد ملی کرونا مقرر شد که بر اساس شرایط و وضعیتی که در چند هفته اخیر رصد می‌شود و بر اساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها وضعیت محدویت‌های نوروزی اعلام شود. اما آنچه مسلم بوده وجود محدودیت‌های هوشمند در ایام تعطیلات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره وضعیت مدارس در پیک ششم شیوع کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر همان دستورالعمل پیشین در حال انجام است، مقاطع پیش دبستان و دبستان در شهرستان‌های قرمز به صورت غیرحضوری همچنین وضعیت دبیرستان‌های نوبت اول و دوم نیز بر اساس تعداد دانش آموزان درگیر کرونا تعیین می‌شود که اگر این افراد در هر کلاس بیش از دو نفر باشند کلاس‌ها غیر حضوری برگزار می‌شود. در روستاها بر اساس تعداد افرادی که در یک مدرسه هستند، نواحی آموزش پرورش و مراکز بهداشت شهرستان تصمیم‌گیری خواهند کرد. شهرستان‌های نارنجی نیز به صورت موردی برای مدارس تصمیم‌گیری می‌شود.

دوز چهارم واکسن کرونا تزریق می‌شود؟

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر وضعیت تزریق دوز چهارم واکسن کرونا، تصریح کرد: هیچ دستورالعمل کشوری برای تزریق دز چهارم کرونا ابلاغ نشده است و هدف فعلی ما افزایش میزان پوشش دوز سوم کرونا در جامعه است. در تلاش هستیم با همکاری همه آحاد جامعه شهروندان را برای تزریق دوز سوم تشویق کنیم. هم‌اکنون در برخی شهرستان‌ها تا ۴۷ درصد از مردم دوز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و علت اصلی این آمار پایین را درگیری جمع کثیری از مردم با بیماری سویه امیکرون کرونا می‌دانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا سویه امیکرون آخرین سویه کرونا است یا خیر، تاکید کرد: برخی از کشورها در سال گذشته جشن برداشتن ماسک برگزار کردند و ضربه آن را خوردند. در حال حاضر کشورهایی مثل آمریکا و روسیه بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلاء به کرونا را دارند. هر کشوری بر اساس مسائل و ابعاد فرهنگی و اجتماعی خود سیاست‌هایی دارد و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. در کشور ما نیز دستورالعمل‌های مرتبط با ویروس کرونا با توجه به کمیته‌های علمی ستاد ملی کرونا و از طریق این ستاد به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد