hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلخانه‌های لرستان به ۳۰۰ هکتار گلخانه فعال خواهد رسید

گلخانه‌های لرستان به ۳۰۰ هکتار گلخانه فعال خواهد رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های استان به ۳۰۰ هکتار گلخانه فعال خواهد رسید.

سید عماد شاهرخی در نهمین جلسه ستاد سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی با موضوع بررسی شهرک‌های گلخانه‌ای بیان کرد: در حال حاضر سطح گلخانه‌های لرستان ۷۲ هکتار است.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی لرستان موظف شده است سالانه ۲۰ هکتار گلخانه جدید ایجاد کند.

شاهرخی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور و لزوم استفاده بهینه از منابع موجود، اولویت وزارت جهاد کشاورزی توسعه و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای است و این پتانسیل در لرستان وجود دارد که جزو پنج استان نخست از حیث فضای گلخانه ای کشور باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: زیرساخت ۱۲ شهرک گلخانه ای به مساحت کل ۴۳۱ هکتار با تولید ۷۶ هزار و ۸۰۰ تن و اشتغالزایی برای ۳۳۶۰ نفر آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران این بخش است.

این مقام مسئول گفت: در پی سفر هیئت دولت به استان لرستان ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های جدید گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

شاهرخی از جمله مزیت‌های احداث شهرک‌های گلخانه‌ای نسبت به گلخانه های انفرادی را برنامه ریزی و ایجاد شبکه واحد، تأمین نهاده ها و بازاریابی و فروش بیشتر عنوان کرد.

وی در پایان تأکید کرد: جهش و پیشرفت در کار مستلزم وحدت و همدلی همه‌ بخش کشاورزی است، ما باید به جهت رفع موانع و شناسایی سرمایه‌گذاران از ظرفیت نمایندگان و فرمانداران استفاده کنیم.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد