hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایران به اعتراف دشمن یکی از قدرت‌های جهانی است

ایران به اعتراف دشمن یکی از قدرت‌های جهانی است

رنا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز در نقطه‌‎ای قرارگرفته‌ایم که دشمن به خاطر بصیرت، دین‌باوری و صبر نخبگان و مردم، ناگزیر است اعتراف کند که نظام جمهوری اسلامی ایران، نه تنها یکی از قدرت‌های منطقه است بلکه در عرصه جهانی نیز حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، در جمع فرماندهان سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم، با اشاره به نقش بصیرت و غفلت‌زدایی در تعمیق بخشیدن به معنویت و موفقیت در مسیرهای مختلف زندگی اظهار داشت: بی‌تردید همه دوستان و دشمنان شهادت می‌دهند که عامل موفقیت‌های انقلاب، ابزار و امکانات مادی نبوده بلکه دو عنصر معنویت و بصیرت سبب‌ساز این پیروزی‌ها گشته است.

وی افزود: در بخش زیادی از این چند دهه انقلاب از جهت نظامی وضعیت قابل قبولی نداشتیم و از نظر اقتصادی نیز، از روز پیروزی انقلاب تاکنون، با تحریم مواجه بوده‌ایم؛ اما امروز در نقطه‌‎ای قرارگرفته‌ایم که دشمن به خاطر بصیرت، دین‌باوری و صبر نخبگان و مردم، ناگزیر است؛ اعتراف کند که نظام جمهوری اسلامی، نه تنها یکی از قدرت‌های منطقه است؛ بلکه در عرصه جهانی نیز حرفی برای گفتن دارد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، معنویت و بصیرت را دو شرط موفقیت و پیروزی نظام اسلامی دانست و گفت: بصیرت در بزنگاه‌ها خود را نشان می‌دهد؛ لازمه پیمودن مسیر ترقی و پیشرفت، داشتن بصیرت است؛ امام جعفر صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: «العامِلُ عَلی غَیرِ بَصیرَةٍ کالسّائرِ عَلی غَیرِ الطَریق، فَلا یَزیدُهُ سُرعَةُ السَّیرِ إلاّ بُعدا»؛ یعنی کسی که حرکت و نهضتی را بدون بصیرت، روشن بینی و دیدن افق‌های دور، آغاز کند، مانند کسی که از بیراهه به مقصد می‌رود؛ هر چه سریع‌تر برود، از مقصد خویش دورتر می‌شود.

وی افزود: باید ابتدا راه را شناخت تا بتوان با قدرت و صبر آن را پیمود؛ در این شرایط حساس هیچ‌گاه به مسایل، سطحی نگاه نکنید و بر اساس شنیده‌ها دیگران را قضاوت نکنید؛ باید شرایط داخل و خارج از کشور را به خوبی بشناسیم و موقعیت خود و دشمن را کاملا درک کنیم تا در دام‌ها و باتلاق‌هایی که دشمن برای ما آماده کرده است، نیفتیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تبیین را پشتوانه حرکت‌های مردمی عنوان و بیان کرد: زمانی که جامعه دچار بی‌بصیرتی شود، نتیجه آن می‌شود که وقتی مالک اشتر تا پشت خیمه‌های معاویه رسیده است، بی بصیرت‌ها فشار می‌آورند که مالک برگردد.

وی تاکید کرد: باید از تاریخ درس گرفت تا این مسایل در زمان ما اتفاق نیفتد؛ کسانی بودند که اوایل انقلاب شکی در انقلابی بودنشان نبود ولی اکنون در دامان دشمن، پیشگام مبارزه با انقلاب شده‌اند و به عنوان ستون پنجم دشمن، مشکلات عدیده‌ای را برای نظام ایجاد می‌کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر بصیرت افزایی گفت: هر کجا رهبر انقلاب بر مساله‌ای تاکید دارند، بی شک آن مساله نیاز به رسیدگی و توجه دارد؛ چرا که ایشان با دقت امور را رصد می‌کنند؛ به عنوان مثال، در قضیه تهاجم فرهنگی، رهبر معظم انقلاب سال‌ها پیش هشدار دادند اما متاسفانه توسط مسئولان جدی گرفته نشد و امروز می‌بینید که از لحاظ فرهنگی چه در کشور رخ داده است.

بوشهری خاطرنشان کرد: در تهاجم فرهنگی، دشمن روح، فکر و اندیشه جوان ما را هدف قرار می‌دهد و زمانی که فکر و اندیشه دینی نباشد، دیگر نمی‌توان از این جوان در بزنگاه‌ها انتظاری داشت.        

وی انس با قرآن کریم، آشنایی با سیره اهل بیت(ع)، تقوای درونی و زمان شناسی را چهار عنصر کلیدی در جهت بصیرت افزایی معرفی کرد و افزود: قرآن کتاب تشریفات نیست؛ نباید به ظاهر قرآن بسنده بلکه باید در آن اندیشید و تدبر کرد؛ قرآن چیزی است که انسان را از فتنه‌ها حفظ می‌کند و بصیرت در نگاه قرآن، راه شناخت نسبت به آموزه‌های دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مساله دیگر در رابطه با بصیرت، آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است؛ «إنی تارک فیکم الثقلین ما إن تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی، کتاب الله و عترتی أهل بیتی.»؛ آشنایی با سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در کنار انس با قرآن، از اهمیت بالایی برخوردار است و هر چه بر شناخت قرآن و سیره اهل بیت(ع) تمرکز کنید، کم است.

آیت الله حسینی بوشهری خداباوری را به عنوان ریشه تقوای درونی ارزیابی کرد و افزود: انسان متقی مانند کسی است که در زمینی پر از خار عبور می‌کند اما پای خود را در جایی می‌گذارد که خاری وجود ندارد.

امام جمعه موقت قم افزود: البته تقوای درونی ارزشمند است، نه ظاهر سازی؛ انسان نباید تابع هوای نفس باشد بلکه باید برای رضای خدا کار کند؛ آخرین نکته نیز، زمان شناسی است؛ یعنی بدانیم کجا هستیم و دوست و دشمن را به خوبی بشناسیم و هر که زمانه خود را به درستی درک نکند، در باتلاق حوادث گرفتار خواهد شد.  


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد