hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دردسرهای ساخت و نمایش فیلم «عنکبوت» از زبان کارگردانش

دردسرهای ساخت و نمایش فیلم «عنکبوت» از زبان کارگردانش

کارگردان «عنکبوت» در اکران خصوصی این فیلم سینمایی که شب گذشته برگزار شد، از خط قرمزهایی که برای ساخت این اثر وجود داشته است، سخن گفت.

به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین، اکران خصوصی فیلم سینمایی «عنکبوت» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، عصر دیروز (دوشنبه ۲ اسفند) در پردیس سینمایی شمیران برگزار شد.

در این مراسم، عوامل فیلم از جمله محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، اکتای براهنی، ابراهیم ایرج‌زاد، جواد نوروزبیگی، محمدصادق رنجکشان و مهمانانی از جمله حمید فرخ‌نژاد، اندیشه فولادوند، جواد یحیوی، زیبا کرمعلی، سجاد بابایی، محمد حمزه‌ای، حسن مصطفوی، امید شمس، علیرضا صمدی، عادل تبریزی، جعفر گودرزی، زانیار خسروی، پدرام کریمی، روح‌الله برادری، جمعی از منتقدان، اهالی رسانه، عکاسان و... حضور داشتند.

ابراهیم ایرج‌زاد، کارگردان «عنکبوت»، در بخشی از این مراسم گفت:«ما از سال ۹۶ تصمیم به ساخت این اثر گرفتیم اما از همان ابتدا با هزار یک اما و اگر مواجه شدیم. من خودم اهل مشهد هستم اما از همان ابتدا برای ساخت این فیلم دور شهر مشهد خط قرمز کشیده شد و ما اجازه نداشتیم برای فیلمبرداری در آن جا حضور پیدا کنیم همچنین در ادامه هر چیزی که به مشهد ارتباط پیدا می‌کرد، خط قرمز پروژه ما بود.»

دردسرهای ساخت و نمایش فیلم «عنکبوت» از زبان کارگردانش
ماهور الوند، ساره بیات و اندیشه فولادوند

او ادامه داد: «ما برای ساخت فیلم به دنبال لوکیشن‌هایی بودیم که شهر دیگری را نمایندگی نکند. از سوی دیگر اجازه استفاده از لهجه مشهدی نداشتیم پس تنها روی کاراکترهای اصلی تمرکز کردیم یعنی بازیگران سعی کردند آوا و آهنگ کم‌رنگی را در صدای خود ایجاد کنند که در گوش مخاطب اشاره غیرمستقیم به مساله مورد نظر شود.»

این کارگردان با اشاره به اینکه فیلم با همه محدودیت‌ها ساخته شد اما خط قرمزها در شهر مشهد تا زمان اکران ادامه پیدا کرد، یادآور شد: « فیلم «عنکبوت»، ۲۶ بهمن روی پرده سینماها رفت اما چهار تا پنج روز اجازه نمایش در شهر مشهد پیدا نکرد. همچنین این اتفاق برای استان قم هم رخ داد اما سوژه خود را تحمیل کرد و هم اکنون فیلم در سراسر کشور در حال اکران است.»

محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان‌بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی‌نیا، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، حمیدرضا هدایتی‌راد، نیوشا علیپور، یوسف خسروی و فرید سجادی‌حسینی، از جمله بازیگران «عنکبوت» هستند.

دردسرهای ساخت و نمایش فیلم «عنکبوت» از زبان کارگردانش
ابراهیم ایرج‌زاد (کارگردان)، ساره بیات و محسن تنابنده 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد