hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دیدار رییس جمهور با امیر قطر زمینه ساز تحرک بخشی به روابط تهران - دوحه است

دیدار رییس جمهور با امیر قطر زمینه ساز تحرک بخشی به روابط تهران - دوحه است

وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه همکاری‌های ایران و قطر در بخش‌های اقتصادی و تجاری، گفت: سفر رییس جمهور به قطر و دیدار و گفت‌وگوهای مهم انجام شده با امیر قطر را زمینه ساز تحرک بخشی به روابط تهران-دوحه است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا،  حسین امیرعبداللهیان که در معیت رییس جمهور اسلامی ایران در قطر به سر می‌برد، بعد از ظهر امروز - سه شنبه - در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و موضوعات مربوط به ایرانیان مقیم قطر را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با قدردانی از حسن ضیافت دولت قطر در زمینه میزبانی از سفر رییس جمهور و هیات همراه و همچنین برگزاری موفق نشست سران اوپک گازی، به ظرفیت‌های موجود در حوزه همکاری‌های دو کشور در بخش‌های اقتصادی و تجاری اشاره کرد و سفر رییس جمهور به قطر و دیدار و گفت‌وگوهای مهم انجام شده با امیر قطر را زمینه ساز تحرک بخشی به روابط دو کشور دانست.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار اهمیت تبادل نظر آیت الله سید ابراهیم رئیسی و امیر قطر را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت اجرای تصمیمات مقام های عالیه دو کشور تصریح کرد.

 وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر در این دیدار همچنین موضوعات و تحولات مهم مرتبط با گفت وگوهای وین و همچنین موضوعات منطقه ای از جمله مسائل مربوط به افغانستان و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد