hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تشویق مالیاتی مجلس برای سرمایه‌گذاری مردم در انواع طرح ‌های زیربنایی

تشویق مالیاتی مجلس برای سرمایه‌گذاری مردم در انواع طرح ‌های زیربنایی

نمایندگان مجلس برای فراهم‌ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع طرح (پروژه)‌های زیربنایی و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌، معافیت مالیاتی در نظر گرفتند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه شنبه)مجلس شورای اسلامی دو بند الحاقی ۱ و سه تبصره ۴ بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی را تصویب کردند، متن کامل بند الحاقی ۱ و بند الحاقی ۳ تبصره ۴ به شرح زیر می باشد:

بند الحاقی۱-به دولت اجازه داده می شود نسبت به تامین مالی طرح های تملک دارایی های سرمایه ای که اهمیت و کارکرد راهبردی آنها با پیشنهاد دستگاه اجرایی ذیربط ظرف مدت یک ماه به تایید سازمان برنامه و بودجه کشور می رسد، از طریق ابزارها و روش‌های بازار سرمایه اقدام نماید. سقف منابع موضوع این بند حداکثر ۳۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مصوب در هر فصل تعیین می‌شود.

بندالحاقی۳- به‌منظور فراهم‌ساختن زمینه سرمایه‌گذاری عموم مردم در انواع طرح (پروژه)‌های زیربنایی و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، حمل و نقل و تولیدی صنعتی و کشاورزی و نیز تشویق فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، هرگونه نقل و انتقال دارایی به/ از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طرح(پروژه) که پذیره‌نویسی آنها با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود، از پرداخت هرگونه مالیات و عوارض نقل و انتقال معاف می‌باشد.

مالیات نقل و انتقال و سود ایجادی در شرکتهای مؤسس، ناشی از انتقال آورده غیرنقدی به شرکتهای سهامی عام در شرف تأسیس که به منظور ایجاد و تکمیل طرح(پروژه)های تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیربنایی و طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و حمل و نقل شکل می‌گیرد و مجوز عرضه عمومی و تأسیس آن از سازمان بورس و اوراق بهادار أخذ می‌گردد، مشمول مالیات به نرخ صفر می‌باشد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد