hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مجوز مجلس به دولت برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در پروژه‌های فاینانس

مجوز مجلس به دولت برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در پروژه‌های فاینانس

نمایندگان به دولت اجازه دادند تا از منابع صندوق توسعه ملی در پروژه‌های دارای تامین کننده مالی خارجی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز-(سه شنبه سوم اسفند) در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با پیشنهاد محسن زنگنه مبنی بر الحاق بندی به تبصره ۳ موافقت کردند.

محسن زنگنه  در مورد پیشنهاد الحاقی خود بیان داشت:در تبصره ۳ لایحه مصوبات خوبی در مورد تامین مالی داشتیم با توجه به گشایش های که دولت سیزدهم انجام شده  امیدواریم که فاینانس‌ها و جذب سرمایه گذاری خارجی در سال آینده روند بهتری داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:در حوزه ریلی، طرح‌های زیر بنایی، تامین لوکوموتیو و ایجاد خطوط جدید ریلی  نیازمند جذب  فاینانس خارجی  هستیم که از لحاظ قانونی ۱۵ در صد فاینانس را  باید طرف ایرانی تضمین کند اگربخواهیم فاینانس  جذب کنیم باید سهمی را طرف ایرانی تضمین کند .

نماینده تربت جام اضافه کرد: در این بند الحاق به دولت اجازه داده می شود بعد از عقد قرارداد تامین مالی با طرف خارجی و اقدامات قانونی از محل منابع صندوق توسعه ملی، برای تضمین سهم ۱۵ درصدی خود بتواند اقدام کند .

زنگنه گفت: جهت تضمین ۱۵ درصد سهم دولت برای ایجاد فاینانس باید به دولت کمک کرد چون بسیاری از فایناس ها علیرغم اینکه مصوبه مجلس را دارد اجرا نشده است و به این دلیل که زیر ساخت‌های لازم در کشور فراهم نمی‌شود به سرانجام نرسیده است.

براساس این بند الحاقی به تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ به دولت اجازه داده می شود پس از عقد قرارداد با تامین کننده مالی خارجی، اقدامات قانونی لازم برای تامین سهم ۱۵ درصد تسهیلات مالی خارجی از محل منابع صندوق توسعه ملی به عمل آورد و برای طرح های ریلی هزینه کند



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد