hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > نسبت به بهمن‌ماه افزایش ۵ برابری نرخ ابتلا در استان اصفهان ثبت شده است

نسبت به بهمن‌ماه افزایش ۵ برابری نرخ ابتلا در استان اصفهان ثبت شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص حرف‌های ضد و نقیض از جهش‌های جدید این ویروس گفت: هنوز هیچ ابلاغیه رسمی از جهش جدیدی در کشور ثبت نشده و به‌طور کلی میزان ابتلا نسبت به ابتدای بهمن ماه افزایش ۵ برابر داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با روند صعودی کرونا، زنگ خطر به صدا درآمده و امیکرون این روزها نشان داده نه تنها ویروسی کم خطر نیست، بلکه با کاهش رعایت دستورالعمل‌ها می‌تواند سبب افزایش بستری و مرگ و میر افراد شود.

پژمان عقدک با اشاره به افزایش ابتلا و مرگ و میر نسبت به ابتدای بهمن ماه اظهار داشت: میزان ابتلا همچنان روند افزایشی را نشان می‌دهد به طوری که نسبت به ابتدای بهمن ماه با افزایش 4 تا 5 برابری افراد مبتلا مواجه هستیم.

وی افزود: فوت 14 نفر نیز در اثر ابتلا به کرونا نشان از عادی انگاری افراد است که فکر می‌کنند این سوی از کرونا کشندگی ندارد. در حال حاضر تنها راه برون رفت استفاده از ماسک و نرفتن در محیط‌های جمعی و واکسیناسیون خصوصاً دریافت نوبت سوم است. البته واکسن ایمنی صددرصدی ایجاد نمی‌کند، ولی کمک کننده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخصوص حرف‌های ضد و نقیض از جهش‌های جدید این ویروس بیان کرد: اینکه جهش‌های جدید برای ویروس اتفاق بیفتد، عجیب و دور از انتظار نیست؛ اما هنوز هیچ ابلاغیه رسمی از جهش جدیدی در کشور ثبت نشده است.

عقدک با توصیه به شهروندان در خصوص پرهیز از استفاده خودسرانه آنتی بیوتیک و خود درمانی در مواجهه با بیماری تصریح کرد: استفاده از آنتی بیوتیک‌هایی مانند آزیترومایسین تاثیری در این بیماری ویروسی ندارد و در بعضی موارد ابتلا به این ویروس احتمال ابتلا به بیماریهای میکروبی مانند سینوزیت و گلودرد چرکی افزایش پیدا می‌کند. در این مواقع علائم خاصی بروز می‌کند مثلاً فرد با ابتلا به کرونا دچار تب بالا می‌شود و یا ترشحات چرکی و غدد لنفاوی برجسته پیدا می‌کند که بهتر است این افراد به پزشک مراجعه کنند و به توصیه آنتی بیوتیک مناسب با بیماری دریافت کنند.



وی خاطرنشان کرد: استفاده از آنتی‌بیوتیک بدون مجوز پزشک منجر به مقاومت بدن نسبت به همه آنتی بیوتیک‌ها می شود در زمان‌های ضروری که لازم است آنتی بیوتیک دریافت کنیم این داروها دیگر اثر گذاری نخواهد داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد