hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > یان پینکووسکی، خاطره‌ساز محبوب کودکان درگذشت

یان پینکووسکی، خاطره‌ساز محبوب کودکان درگذشت

ایسنا نوشت: «یان پینکووسکی» نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان درگذشت.

«یان پینکووسکی» تصویرگر و نویسنده محبوب بیش از ۱۴۰ کتاب کودک در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

«پینکووسکی» که مجموعه کتاب‌های «مگ و ماگ» را نیز خلق کرده است به آلزایمر مبتلا شده بود.

«فرانچسکا دو» مدیر برنامه‌ریزی بخش کتاب کودک انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس» اعلام کرد این نویسنده صبح روز یکشنبه درگذشته است.

آثار «پینکووسکی» اغلب با الهام از دوران کودکی او در لهستان و تجربیات او به عنوان یک پناهجو در دوران جنگ خلق شده‌اند. علاقه این نویسنده به کاردستی‌های کاغذی از زمانی نشات می‌گیرد که یک سرباز در پناهگاهی واقع در «ورشو» برای سرگرم کردن او روزنامه‌هایی را به شکل‌های مختلف درمی‌آورد.

مجموعه «مگ و ماگ» که با همکاری «هلن نیکول» خلق شده است، ماجرای یک جادوگر و گربه راه راهش را روایت می‌کند.

«پینکووسکی» در جریان مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده بود که مجموعه «مگ و ماگ» فرصتی در اختیار او گذاشته بود تا بتواند هیولاهای دوران کودکی‌اش را به اسباب‌بازی‌های بی‌ضرر تبدیل کند.

پس از درگذشت «هلن نیکول» در سال ۲۰۱۲، «پینکووسکی» مجموعه‌های جدید «مگ و ماگ» را با همکاری «دیوید والستر» که یک نویسنده، مترجم، هنرمند و موسیقی‌دان است، منتشر کرد.

«پینکووسکی» در سال ۲۰۱۹ به پاس خلق آثار ادبی به عنوان نویسنده کتاب کودک موفق به کسب جایزه یک عمر دستاورد ادبی «بوک‌تراست» شد. البته او بارها نامزد و برنده جایزه‌های ادبی مختلف دیگری شده بود.

این نویسنده در «ورشو» متولد شد. زمانی که نازی‌ها در سال ۱۹۳۹ به لهستان هجوم بردند او سه‌ساله بود. به دنبال این اتفاق او و خانواده‌اش به ناچار به کشورهای اروپایی سفر کردند و در نهایت در سال ۱۹۴۶ در انگلستان ساکن شدند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد