hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مجوز مجلس به دولت برای خرید تجهیزات از کمک‌های بلاعوض بین المللی

مجوز مجلس به دولت برای خرید تجهیزات از کمک‌های بلاعوض بین المللی

مجلس شورای اسلامی به دولت اجازه داد تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض موسسات و سازمان‌های بین‌المللی را پس از دریافت و واریز به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند (د) تبصره ۳ ماده واحده به تصویب نمایندگان رسید.

بر اساس بنده (د) تبصره ۳  به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف ۲ میلیارد یورو کمک‌های بلاعوض بین‌المللی از سوی موسسات و سازمان‌های بین‌المللی دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط نمایند.

طبق این مصوبه، دولت موظف است مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو  از مبلغ مندرج در این بند را صرف خرید دستگاه‌های آتش نشانی و نردبان هیدرولیک بلندمرتبه برای شهرداری‌های کشور، آمبولانس برای سازمان هلال احمر و سازمان اورژانس کشور و ماشین‌آلات راهداری برای وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و تجهیز گروه‌های امداد و نجات بسیج نماید.

در ادامه بند (د) آمده است: سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند عملکرد این تبصره را به صورت چهارماهه به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور اعلام نماید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد