hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مجوز مجلس به سازمان زندان‌ها برای فروش اموال مازاد

مجوز مجلس به سازمان زندان‌ها برای فروش اموال مازاد

مجلس شورای اسلامی به سازمان زندان‌ها مجوز داد که با فروش اموال مازاد خود نسبت به توسعه زیرساخت‌ها، امکانات و موارد آموزش زندانیان اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، پیشنهاد حجت الاسلام «موسی غضنفرآبادی» نماینده مردم بم مبنی بر الحاق یک بند به بند الحاقی ۱۳ تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه با موافقت نمایندگان تصویب شد.

بر اساس این پیشنهاد سازمان زندان‌ها تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و در قالب اختیارات مشابه جزء (۱) بند (پ) ماده ۱۱۳ قانون برنامه ششم توسعه و آیین نامه اجرایی آن از محل فروش یا واگذاری اراضی و املاک اقدام کند.

پیش از رای گیری «موسی غضنفرآبادی» در سخنانی گفت: شرایطی که اکنون وضعیت زندان‌ها در موضوع زیرساخت‌های انفورماتیک دارد، خوب نیست و اتفاقی که در زیرساخت‌های انفورماتیک زندان‌ها در چند وقت گذشته رخ داد، نشان داد که اگر این زیرساخت‌ها کیفیت مطلوبی داشتند، چنین اتفاق‌هایی رخ نمی‌داد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: از طرفی موضوع توسعه سازمان زندان‌ها و  امکانات تربیتی و تکمیل آنها مطرح است. بر اساس این پیشنهاد تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال سازمان زندان‌ها می‌تواند اموال خود را واگذار کند تا در زیرساخت‌ها هزینه نماید.

وی خاطرنشان کرد: موضوع افزایش ایمنی و بهداشت زندان‌ها، درمان و آموزش زندانیان، امنیت زندانها و زیرساخت‌های انفورماتیک زندان‌ها نیاز ضروری است و در صورت تصویب پیشنهاد، اموال مازاد سازمان زندان‌ها به فروش میرسد. که البته در برخی از قسمت‌ها این مجوز وجود دارد و در قسمت‌هایی که مجوز ندارد، مجلس می‌تواند مجوز اعطا کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد