hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرح حمایت از فضای مجازی پس از لایحه بودجه بررسی شود

طرح حمایت از فضای مجازی پس از لایحه بودجه بررسی شود

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد به دلیل حجم کاری بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، رسیدگی به طرح حمایت از فضای مجازی به بعد از لایحه موکول شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «غلامرضا نوری قرلجه» در نشست علنی روز سه‌شنبه ( ۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در تذکری آیین نامه‌ای با استناد به ماده ۱۸۳ آیین نامه داخلی مجلس درباره اداره جلسات در زمان بررسی لایحه بودجه، گفت: در این ماده تاکید شده در زمان بررسی بودجه، همه طرح‌ها و لوایح متوقف شده و نمی‌توانند در دستور کار قرار گیرند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس افزود: طرحی با عنوان طرح حمایت از فضای مجازی در قالب اصل ۸۵ به کمیسیون مشترک ارجاع شده و در واقع بررسی طرح‌ها در کمیسیون‌های مشترک به مانند صحن مجلس خواهد بود. به عبارتی نباید طبق آیین نامه اجازه بررسی آن صادر شود.

عضو کمیسیون مشترک فضای مجازی  تاکید کرد: از روز گذشته پیامک‌هایی برای ما ارسال و سفارش شده که در جلسه ۴۵ دقیقه‌ای امروز برای تصمیم گیری در رابطه با موضوعی چنین مهم آن هم در زمان بررسی لایحه بودجه شرکت کنیم. در حالی که در چنین مقطعی تمام تمرکز ما به بررسی لایحه بودجه معطوف است و نمی‌توانیم در  مدت زمان ۴۵ دقیقه برای چنین طرح مهمی تصمیم گیری کرد.

نوری تاکید کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس جلسات کمیسیون‌های مجلس نیز نباید برگزار شود و موضوعی چنین مهم در شرایطی که هنوز گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس مطالعه نشده است نباید مطرح شود، لذا خواهش من این است طبق آیین نامه داخلی مجلس بررسی طرح حمایت از فضای مجازی به بعد از تصویب لایحه بودجه موکول شود.

«علی نیکزاد ثمرین» نایب رییس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: این موضوع در دستور صحن قرار نگرفته است، بلکه دعوتی از جانب یکی از عزیزان انجام شده که این تذکر معطوف به آن است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد