hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تنها ۲ درصد از کودکان اصفهانی در برابر کرونا واکسینه شدند

تنها ۲ درصد از کودکان اصفهانی در برابر کرونا واکسینه شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تنها دو درصد از کودکان پنج تا هشت سال اصفهان برای استفاده از واکسیناسیون کرونا در اصفهان مراجعه کرده‌اند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: متأسفانه تعداد مبتلایان، افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان رو به افزایش است.

وی افزود: روز گذشته یک هزار و ۳۳۱ مورد جدید مبتلا شناسایی شده است، ضمن اینکه در حال حاضر یک هزار و ۲۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند و حال ۱۸۲ نفر آنها خوب نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ۱۴ نفر فوتی طی ۲۴ ساعت در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آمار خوبی نیست، ابراز داشت: باید توجه داشت که این امر ناشی از ساده انگاری مردم نسبت به سویه اُمیکرون کرونا است.

۵۵ درصد از مردم اصفهان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

وی با بیان اینکه متأسفانه به صورت میانگین تنها حدود ۵۵ درصد از مردم شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه دارند، اضافه کرد: اغلب مردم سویه اُمیکرون کرونا را در حد سرماخوردگی می‌دانند که این دیدگاه خطرناک است و آثار آن را در روزهای آینده بیشتر شاهد خواهیم بود.

عقدک در خصوص وضعیت پوشش واکسیناسیون کرونا در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در این زمینه باید توجه داشت که همچنان درصد استفاده از دُز اول واکسن کرونا ۸۵ درصد و دُز دوم حدود ۷۵ درصد است که این شرایط مناسب نیست.

وی اضافه کرد: پوشش دُز سوم واکسن کرونا نیز بر روی عدد ۳۳ درصد مانده و این در حالی است که بهترین راهکار در امان ماندن از ابتلاء به سویه اُمیکرون کرونا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از دُز سوم واکسیناسیون است.

وضعیت واکسیناسیون در کودکان نیز مناسب نیست

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت واکسیناسیون در کودکان نیز مناسب نیست، گفت: در حال حاضر ۸ درصد از کودکان ۹ تا ۱۲ سال و دو درصد کودکان پنج تا هشت سال واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: واکسن توصیه شده برای کودکان سینوفارم و پاستوکووک است که به میزان کافی در اختیار داریم.

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نهادهای دولتی

عقدک در ادامه با بیان اینکه در زمینه تأمین واکسن نیز مشکلی در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان وجود ندارد و سبد تنوع واکسن کامل است، گفت: مشکل ما با مردمی است که نسبت به واکسیناسیون بی توجه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه از سوی نهادهای مختلف نیز روند نظارتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی انجام نمی‌شود، اضافه کرد: برای مثال در این زمینه الزامی بودن واکسیناسیون کرونا در پروازهای داخلی مورد توجه نیست، در مترو و اتوبوس‌های شهری فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و با مشکلات جدی در این زمینه رو به رو هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد