hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > چشمه آبگرم گنو از جاذبه های طبیعی و توریستی بندرعباس

چشمه آبگرم گنو از جاذبه های طبیعی و توریستی بندرعباس

چشمه های آبگرم گنو از مهم ترین چشمه های آب گرم در ایران هستند. این چشمه در نواحی بندرعباس قرار دارد. شما با سفر به این نواحی می توانید از طبیعت کوهستانی و پوشش های گیاهی متنوع و ارزشمند نیز نهایت استفاده را داشته باشید. این چشمه برای درمان مشکلات گوارشی و پوستی مناسب می باشد.

شهر بندر عباس یکی از شهرهای توریستی و پر جاذبه در جنوب کشورمان می باشد. این شهر با وجود جاذبه های طبیعی همچون چشمه های آبگرم گنو جذابیت های ویژه ای به خود اختصاص می دهد. این چشمه که دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، در صنعت جذب توریسم بسیار موفق بوده است. این چشمه یک سیستم مجهز توریستی بوده و با طبیعت دل انگیز خود و امکاناتی که دارد، مکان مناسبی برای گردشگران محسوب می شود.

معرفی چشمه آبگرم گنو

منطقه محافظت شده گنو که یکی از مناطق توریستی و گردشگری مهم در بندرعباس می باشد، از جذابیت های ویژه ای برای علاقه مندان برخوردار است. این منطقه دارای امکانات تفریحی متعددی همچون استخرهای جداگانه، رستوران، شهربازی و … می باشد. این نواحی دارای طبیعت توریستی و بکر برای گردشگران می باشد. این چشمه ها امروزه از مکان های دیدنی بندرعباس هستند.



درباره این چشمه چه می دانید؟

با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در شهر بندرعباس بسیار گرم است وجود چشمه های اطراف این نواحی موجب شده تا شرایط آب و هوایی معتدل در برخی از نقاط ایجاد شود. با توجه به اینکه اطراف این چشمه در بلندای قلاه ها قرار دارد، هوای خنکی اطراف این منطقه را احاطه نموده است.

کوه های گنو که دومین قله های این نواحی هستند و در ۳۰ کیلومتری بندر عباس قرار دارند، از جذابیت های منحصر به فردی برای علاقه مندان برخوردار می باشند. این منطقه کوهستانی که در کوهپایه های آن می توانید چشم اندازهای زیبایی به ویژه چشمه ها را مشاهده کنید، از نواحی دیدنی هستند.



منطقه محافظت شده گنو:

منطقه محافظت شده گنو ۴۵ هزار هکتار وسعت دارد، این نواحی با چشمه های متعددی که در خودی جای داده اند، از اهمیت زیست محیطی بالایی برخوردار هستند. این چشمه ها دارای خواص درمانی بالایی می باشند. امکانات تفریحی و گردشگری که در این نواحی وجود دارند، شامل شهربازی و رستوران می باشند که سفر را برای گردشگران و علاقه مندان راحت تر کرده اند.


تنوع گیاهی گنو:

این منطقه دارای پوشش های گیاهی متنوعی می باشد. وجود چشمه های آبگرم گنو در این نواحی موجب شده تا پوشش های گیاهی در این نواحی بسیار بالا باشند و از تنوع زیادی برخوردار هستند. این نواحی دارای گونه هایی از درختان استپی و گرمسیری است. در این نواحی گونه هایی از گیاهان وجود دارند که شامل سرخس های معطر، پرسیاوش، بومادران، اورس، پونه، گون گاوی، استبرق، پرخ، رزوک، ناترک، بنه و … می باشند.


این چشمه ها کجا واقع شده اند؟

چشمه های آب گرم در دره های این نواحی واقع شده اند. بخش های شمالی تا جنوب این دره ها را ارتفاعات آهکی کوه ها پوشانده اند. تنگ باغ، چاهو، انارون، پشت بنگرو، پرکوه، مرگو … از مهم ترین چشمه هایی هستند که در این نواحی می جوشند. اگر قصد دارید، صبح سری به این چشمه ها بزنید، بی شک بخارهای آب را مشاهده خواهید کرد. آب های این چشمه ۴۱ درجه سانتی گراد است. این بخارها با هوای سرد اطراف برخورد می کنند و شرایط معتدل تری را ایجاد می کنند.


آبگرم لاویج نیز از مهم ترین چشمه های آب گرم در ایران هستند. این چشمه های آب گرم دارای خواص درمانی بالایی می باشند. این آب ها برای مشکلات گوارشی، پوستی، تنفسی، رماتیسم و … فایده زیادی دارند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد