hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > راهکار افزایش سلامت باتری گوشی‌های آیفون

راهکار افزایش سلامت باتری گوشی‌های آیفون

برای جلوگیری از صدمه دیدن باتری و کاهش عملکرد گوشی‌های هوشمند راه‌هایی از جمله شارژ نکردن آن جلوی نور خورشید وجود دارد.

باتری هر آیفون در میان انبوهی از سیلیکون ها، خازن‌ها و نقاط لحیم کاری شده قرار گرفته است.

به گزارش appleinsider، باتری‌ها یک منبع مصرفی بوده و در نهایت عمرشان تمام می‌شود. هر باتری برای ادامه چرخه عمرش نیاز به تعویض دارد. یکی از اقدامات کاهش دهنده سلامت باتری هر گوشی گرما و داغ شدن دستگاه است. البته سرما هم به شکل موقت بر روی عملکرد گوشی هوشمند تاثیر می‌گذارد.

به گفته مسئولان شرکت اپل، گوشی‌های آیفون در دمای ۹۵ درجه فارنهایت کار می‌کنند. فعالیت‌های زیادی از جمله قرار دادن گوشی زیر نور خورشید، شارژ کردن آن در همین زمان یا استفاده مقابل دریچه گرمایشی اتومبیل منجر به گرم شدن تلفن همراه می‌شود. گوشی‌های آیفون با داشتن سیستم‌های حفاظتی داخلی قابلیت غیرفعال کردن موقت گوشی در این مواقع برای جلوگیری از آسیب دیدگی را دارند. کاربران برای حفظ سلامت باتری باید از صفر و خالی شدن شارژ آن پیشگیری کنند.

باتری آیفون

تخلیه نیروی باتری و پایین بودن شارژ باتری سلامت آن را به خطر می‌اندازد. قبلا برای کالیبره کردن حسگر داخلی، گهگاه شارژ باتری دستگاه را خالی کرده و سپس آن را شارژ می‌کردند. برای حفظ سلامت باتری، آیفون باید به طور منظم در طول روز شارژ شود. برای استفاده طولانی مدت از گوشی آیفون نباید باتری آن ۱۰۰ درصد شاژ شود. برای این کار باید ۵۰ تا ۸۰ درصد نیروی باتری تخلیه شده و سپس آن را شارژ کنید. با رعایت نکات گفته شده و نگه داشتن شارژ گوشی بر روی ۸۰ درصد، باتری آن ۱۸ تا ۲۴ ماه عمر می‌کند. شرکت اپل زمان تعویض باتری یک سرویس جایگزین مقرون به صرفه را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.

شارژ گوشی هوشمند

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد