hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تولید بالغ بر ۳۱ میلیون تن گندله سنگ‌آهن با رشد ۲۱ درصدی

تولید بالغ بر ۳۱ میلیون تن گندله سنگ‌آهن با رشد ۲۱ درصدی

طبق آمار ارائه شده توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در مجموع ۱۰ ماهه سال جاری بالغ بر ۳۱ میلیون تن گندله سنگ‌آهن تولید کرده‌اند که این میزان نسبت به میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، طبق آمار ایمیدرو، ۹ شرکت بزرگ تولیدکننده سنگ‌آهن کشور، از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال ۳۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۶ تن گندله سنگ آهن تولید کرده‌اند که نسبت به ۲۵ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۳۴۰ تن تولیدی در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ رشد ۲۲ درصدی یافته است.

از این میزان سنگ آهن تولید شده به ترتیب سهم هر شرکت بدین صورت است که گل‌گهر ۱۰ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۶۱ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه چهار میلیون و ۷۸۰ هزار و ۲۱۶ تن، صنایع معدنی فولاد سنگان سه میلیون و ۳۸۵ هزار و ۷۱۲ تن، چادرملو سه میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۸۱ تن، گهر زمین دو میلیون و ۹۶۹ هزار و ۷۳۲ تن، اپال پارسیان سنگان دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۳۸۲ تن، مرکزی دو میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۱۰ تن، شرکت صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد ۹۳۹ هزار و ۳۳۲ تن و در نهایت صبانور ۳۵۴ هزار و ۴۴۹ تن تولید گندله سنگ آهن در مجموع ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۰ داشته‌اند.

لازم به ذکراست که این شرکت‌ها در یک ماهه دی ماه ۱۴۰۰ نیز رشد ۰.۰۱ درصدی تولید را ثبت کرده‌اند. در حالیکه در دی ماه سال گذشته حدود دو میلیون و ۷۰۶ هزار و ۹۱۸ تن گندله تولید شده بود این میزان در دی ماه امسال ۲۱۰۲ تن بیشتر شده و به دو میلیون ۷۰۹ هزار و ۲۰ تن رسیده است.

همچنین این شرکت‌های بزرگ معدنی، در مدت مذکور سال جاری ۱۵ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۵۸۶ تن گندله به سایر شرکت‌ها ارسال کرده که ۱۰ درصد بیشتر از گندله ارسال شده در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۹ است. از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا پایان دی ماه آن شرکت‌های اصلی تامین‌کننده گندله کشور  ۱۳میلیون و ۹۴۸ هزار و ۱۹۱ تن گندله به سایر شرکت‌ها ارسال داشته‌اند.

در یکماهه دی ماه نیز شرکت‌های مذکور یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۵۲۰ تن محصول ارسال کرده‌اند که نسبت به یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۰۱ تنی ارسال در دی ماه ۱۳۹۹رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد