hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ارتش آبرسانی به ۱۸ روستای محروم شهرستان هیرمند را افتتاح کرد

ارتش آبرسانی به ۱۸ روستای محروم شهرستان هیرمند را افتتاح کرد

طرح آبرسانی به ۱۸ روستای محروم و کم‌برخوردار شهرستان هیرمند در شمال سیستان و بلوچستان با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های آبرسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش در راستای کاهش مشکلات ناشی از تنش‌های آبی در سیستان و بلوچستان بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی را از ابتدای سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار داده است.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی افزود: این طرح آبرسانی به ۱۸ روستای شهرستان هیرمند بوده که به طول ۹۰ کیلومتر با ۴۸ هزار متر مربع خاکبرداری توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش انجام شده است.
وی ادامه داد: روستاهای این طرح شامل کیان آباد،  آسک،  محمد حسین بارانی، زهروزهی، رنده، علیخان زمان، ریگ موری، پیران، کریم‌کشته، کلوخی، قاسم آباد، جور، شادی جمال زهی، ابراهیم آباد، نائب رجایی، رخشانی و شهرک ساسولی است. 

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: این طرح آبرسانی متناسب با طرح توسعه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اجرا شده و تا ۵۰ سال آینده هیچ مشکلی به لحاظ نیاز به تعویض خطوط نخواهد داشت.
وی گفت: لوله‌ها و اتصالات به کار رفته در این طرح آبرسانی براساس بالاترین استانداردها و با تایید و نظارت شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اجرا شده است و بر اساس دستور موکد امیر سرتیپ حیدری فرماندهی نیروی زمینی ارتش این طرح بر اساس استانداردهای شرکت آب و فاضلاب اجرا شده و از جزیره‌ای عمل کردن در این طرح خودداری شده است.
سرهنگ رحمانی تاکید کرد: در این طرح علاوه بر مشاور مهندسی فرمانده نزاجا و مهندسین مشاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهندسان و کارشناسان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز حضور و نظارت داشتند. همچنین برای اجرای این طرح از نیروهای بومی منطقه به منظور ایجاد اشتغال نیز استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح آب‌رسانی، جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۷۳۶ خانوار که حدود هشت هزار و ۲۸۷ نفر را در بر می‌گیرد از آب بهداشتی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد