hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > ایده هایی برای تزیین سماق هفت سین

ایده هایی برای تزیین سماق هفت سین

در این مطلب با انواع روش های ساده و خلاقانه برای تزیین سماق آشنا خواهید شد که امیدواریم این ایده های جالب مورد توجه تان قرار بگیرند و از مشاهده آن ها نهایت لذت را ببرید.

برای تزیین سماق سفره هفت سین ایده های خلاقانه و ساده ای وجود دارد و بهتر است شما این جزء اصلی هفت سین را به زیباترین شکل ممکن بیارآیید تا زینت بخش سفره شما باشد.

ایده هایی برای تزیین سماق هفت سین

سماق، سنجد، سکه، سمنو، سبزه، سیر و سرکه از مهم ترین اجزای سفره هفت سین محسوب می شوند که بهتر است برای زیبایی هر یک از این اجزاء از تزیینات خاص و جالبی استفاده شود.

مدل های تزیینات سماق مخصوص هفت سین

سماق، در هفت سین بیانگر طلوع خورشید و پیروز شدن خیر بر شر می باشد همچنین این جزء مهم هفت سین نماد بردباری و صبر و مظهر شروع سال جدید است بنابراین بهتر است از آن در تزئین سفره هفت سین استفاده نمایید.
از پودر سماق یا سماق خوشه ای می توانید در سفره هفت سین استفاده نمایید که برای زیباسازی سماق های خوشه ای روش های بیشتری وجود دارد و شما می توانید برای زیباسازی این نوع سماق ها دور آن ها روبان با رنگی مناسب را بپیچید.
همچنین می توانید خوشه سماق را از لبه جام و ظروف هفت سین آویزان کنید. اگر ظروف مورد استفاده در هفت سین شما از جنس کریستال و سفال و مسی و فیروزه کوب و … هستند بهتر است سماق را در کف این ظرف ها بریزید سپس برای زیباسازی آن از یک بند مروارید استفاده نمایید.

یکی دیگر از انواع ایده های جالب برای زیباسازی سماق ریختن پودر سماق درون پارچه توری و ساختن گلوله هایی کوچک به شکل دانه انگور است و شما می توانید این دانه های زیبا را به صورت خوشه انگور به یکدیگر متصل نمایید و آن ها را از لبه جام آویزان کنید.
اگر از جام برای چیدن سفره هفت سین استفاده می کنید می توانید سماق را در کف جام بریزید سپس برای زیباسازی جام از روبان و تور و گل های تزیینی و مروارید و … استفاده کنید. همچنین می توانید روی پودر سماق سکه های تبریک سال نو را قرار دهید و یا در کنار آن دانه های سنجد را بچینید. 

تزئینات جدید برای سماق هفت سین

چیدن سفره هفت سین در ایام نوروز یک سنت زیبا و پسندیده در بین ایرانیان است، هفت سین دارای اجزای مختلفی همچون سماق، سمنو، سبزه، سیب و … است که در کنار قرآن و آینه ترکیب زیبایی را ایجاد کرده و هر یک دارای نماد خاصی می باشند، در این مطلب تصاویری ازتزئینات سماق هفت سین را به اشتراک گذاشته ایم؛ حال سماق در هفت سین که از اجزای مهم آن است به نشانه طلوع خورشید و پیروزی خیر بر شر می باشد، ضمن اینکه می تواند به عنوان نماد بردباری و صبر و مظهر آغاز سال نو استفاده شود. برای مشاهده انواع تزئینات دیگر سماق هفت سین می توانید در ادامه همراه ما شوید.

ایده های شیک و متنوعی برای تزئین اجزای مختلف سفره هفت سین از جمله سماق وجود دارد، اغلب افراد معمولا از سماق به شکل ساده و در داخل ظرف های ساده یا شیک سفال، کریستال، مسی، نقره و … برای سفره هفت سین استفاده می کنند، در اینجا مدلهای متنوع تری از دیزاین سماق برای سفره هفت سین ایرانی را قرار داده ایم که می توانید ببینید و ار آنها برای تزئینات هفت سین خود الهام بگیرید. 



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد