hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > واکنش سرپرست تعاون گلستان به تعاونی‌های غیرفعال/ 9 هزار تعاونی راکد سربار اداره‌کل تعاون استان

واکنش سرپرست تعاون گلستان به تعاونی‌های غیرفعال/ 9 هزار تعاونی راکد سربار اداره‌کل تعاون استان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان به وجود 9 هزار تعاونی غیرفعال در استان اشاره کرد و گفت: چرا باید در آمار و ارقام ما 11 هزار تعاونی لحاظ شود اما تنها سه هزار تعاونی فعال باشند؟

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ظهر امروز با حضور سید محمدرضا حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

در این مراسم از زحمات «سعید مازندرانی»، مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان قدردانی و «حسین خواجه مظفری» به عنوان مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان معارفه شد.

 مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار کرد: همراه مسئولیت اختیاراتی در اختیار مسئولان قرار می گیرد و زمانی موفق هستیم که بتوانیم در مسیر خدمت به مردم حرکت کنیم و مردم محور باشیم، متأسفانه گاهی اوقات بروکراسی ها و محدودیت ها اجازه نمی دهد برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

سعید مازندرانی با بیان اینکه مدیریت برخی مسائل مانند معدن کار سختی است، بیان کرد: عمر خدمت پنج ساله و نیم مدیریت بنده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به پایان می رسد و از این پس حسین خواجه مظفری مسئولیت امور را برعهده می گیرد، اگر در این مدت اختیاراتی داشتم و نتوانستم از آن به خوبی در راستای حل مشکل مردم استفاده کنم به طور قطع باید پاسخگوی درگاه الهی و وجدان خود باشم.

این مقام مسئول از مدیران شهرستانی و ستادی انتظار دارم اگر نقصی در کار من وجود داشته و یا حقی از کسی ضایع شده بر بنده گذشت کنند، شاید جایی بر اساس عدال و عدالت رفتار نکرده باشم و امیدوارم همکاران ما از این مسائل گذشت داشته باشند و از بنده کدورتی به دل نگیرند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در این مراسم عزم و اراده جمعی و وحدت رویه را عامل رفع مشکلات مربوط به حوزه اشتغال دانست و اظهار کرد: دولت انقلابی و جهادی سطح توقع مردم را بالا برده و در شرایط فعلی مهم ترین موضوع، وحدت و همدلی بین دستگاه های اجرایی است، یکی از دستگاه های مهم که در حوزه اشتغال کمک‌کار ما است سازمان صمت است که امیدوارم با همکاری با این دستگاه و دیگر دستگاه های اجرایی بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

حسین خواجه مظفری با تأکید بر اینکه باید به داد تعاون برسید، افزود: 11 هزار تعاونی در استان گلستان وجود دارد که 9 هزار تعاونی غیرفعال تنها سربار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هستند، چرا باید در آمار و ارقام ما 11 هزار تعاونی لحاظ شود اما تنها سه هزار تعاونی فعال باشند؟

وی با بیان اینکه ساماندهی تعاونی ها در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: از طریق تعاون می توان به اشتغال رسید، از طرفی اشتغال یک مسئله اجتماعی است که همه افراد جامعه در هر پست و مقامی می توانند در زیست بوم اشتغال استان گلستان نقش آفرین باشند و برای توسعه اشتغال باید این احساس نقش آفرینی را بین تمامی مردم نهادینه کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با تأکید بر اینکه در زیست بوم اشتغال استان باید به جغرافیا، تحصیلات، مهارت ها، خانواده و جنسیت توجه شود، یادآور شد: در زیست بوم اشتغال استان گلستان به عوامل مختلف اعم از آموزش، ترویج، اطلاع رسانی و مشاوره نیاز داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

خواجه مظفری با اشاره به اینکه مدت زمان اخذ مجوز برای مشاغل خانگی به سه روز رسیده و باید به ۲۴ ساعت کاهش یابد، تأکید کرد: باید به گونه ای عمل شود که صدور مجوزها تسهیل و تسریع شود، در برخی از موارد دریافت مجوز گلخانه 9 ماه طول کشید و یا در موردی دیگر اخذ مجوز برای راه اندازی یک مرغداری یک سال و نیم به طول انجامید که این مسائل باید برطرف شود.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد