hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۰ شهر هرمزگان قرمز کرونایی شد/شمار قربانیان کرونا به ۲۵۲۶ نفر رسید

۱۰ شهر هرمزگان قرمز کرونایی شد/شمار قربانیان کرونا به ۲۵۲۶ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی اکنون ۱۰ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز هستند.

دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (اول اسفندماه) در جمع خبرنگاران، افزود: براساس آخرین رنگ بندی کرونایی اکنون ۱۰ شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز هستند و شهرستان‌های سیریک، بشاگرد و بوموسی نارنجی هستند.

وی با بیان اینکه هرمزگان اکنون در اوج ششم کرونا قرار دارد و بیش از ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در برخی شهرستان‌های هرمزگان تکمیل شده است، اظهار کرد: تزریق به موقع واکسیناسیون همه رده‌های سنی مشمول مهترین شیوه، پایان موج کرونا و جلوگیری از افزایش مرگ و میرهای احتمالی است.

نوروزیان با اشاره به اینکه در آخرین روز بهمن ماه ۴ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند و جمع جانباختگان این بیماری در هرمزگان به دو هزار و ۵۲۶ نفر رسید، اضافه کرد: با بستری شدن ۸۴ نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۳۲۹ نفر رسید.

وی با بیان اینکه اکنون ۵۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۱نفر از آنها وخیم است، عنوان کرد:  ۸۸ درصد موارد فوتی پیک جدید کرونا یا اصلاً واکسن دریافت نکرده یا یک دُز دریافت کرده بودند و یا در صورت دریافت دُز دوم، از زمان تزریق این دُز بیش از سه ماه یا در مواردی ۶ ماه می‌گذشت.

سخنگوی دانشکاه علوم پزشکی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه بالا بودن سن، داشتن بیماری زمینه‌ای و مراجعه دیر هنگام به بیمارستان‌ها از مواردی است که جان مبتلایان به کرونا را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: در این پیک به نسبت پیک‌های قبلی به علت واکسیناسیون، شمار موارد فوتی کمتر است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد