hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > معرفی جاذبه های گردشگری غرب هرمزگان

معرفی جاذبه های گردشگری غرب هرمزگان

استان هرمزگان یکی از مکان‌های زیبای جنوبی در ایران است که با شهرها و روستاهای خاص و زیبا یکی از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود. این استان در شمال تنگه هرمز قرار دارد و مرکز آن کلان‌شهر بندرعباس است. در استان هرمزگان سیزده شهرستان قرار دارد که هرکدام اقلیم، آداب و رسوب، غذاها و صنایع‌دستی مخصوص خود را دارند. در غرب استان هرمزگان شهرهای بندر لنگه، پارسیان، بستک، خمیر قرار دارند.

سفر به غرب هرمزگان در زمستان می‌تواند یک تجربه متفاوت و مهیج باشد. در زمستان در اکثر شهرهای ایران هوای سرد و بارانی غالب است که با سفر به غرب هرمزگان در زمستان می‌توانید از هوای مطبوع و دل‌نشین آن لذت برده و سفری به‌یادماندنی داشته باشید. از دیگر مزایای سفر به غرب هرمزگان در زمستان این است که می‌توانید از صنایع‌دستی و جاذبه‌های گردشگری و غذاهای محلی و اصیل در هوایی بهاری و زمانی که شهر مملو از مسافر نیست با آسودگی بازدید کنید. در ادامه به معرفی چند جذابه غرب هرمزگان می‌پردازیم.


بندر خمیر

یکی از شهرهای پر از جاذبه غرب استان هرمزگان بندر خمیر است که در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس قرار دارد. بندر خمیر به دلیل مجاورت با تالاب دریایی ایران و خاورمیانه یعنی خورخوران به‌عنوان اولین شهر ملی تالابی ایران شناخته‌شده است. این شهر از نظر آب‌وهوایی گرم و مرطوب است. در این شهر زیبا و کهن آثار تاریخی متعدد و زیبایی وجود دارد از جمله:

دیوار سِدار

این دیوار در دوره زندیه توسط سعید ابن سلطان حاکم وقت عمان برای محافظت از شهر بنا شد. بلندی این دیوار از بالای کوه تا ساحل دریا است که در نوع خود یک اثر تاریخی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

قلعه خمیر، کاروان‌سرای تاریخی، مقبره اولیا و بزرگان، آب‌انبارهای متعدد، دهکده گوری با قدمتی که به دوره پرتغالی‌ها بازمی‌گردد از دیگر نقاطی هستند که در صورت سفر به خمیر حتماً باید از آن بازدید کنید.

شهرهای غرب هرمزگان و بندر خمیر با تمام زیبایی‌ها و آثار تاریخی خاص خود یک مقصد گردشگری است که هرسال مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر شما نیز قصد سفر به بندر خمیر در زمستان را داشتید بدانید که از بابت اقامتگاه هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت. سایت اجاره سوئیت و اقامتگاه هومسا با ارائه  اقامتگاه‌های متنوع و باکیفیت نگرانی شمارا از هر نظر برطرف می‌کند. با اجاره سوئیت‌های متنوع و مناسب باسلیقه خود و اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توانید از سفر خود نهایت لذت را برده و سفری سرشار از آرامش داشته باشید.

شه‍رستان بستک

این شهر در شمال بندر لنگه با آب‌وهوایی جنوبی و گرم است. مهران، شور، بستک، روئیدر از رودهای مهم این شهر هستند که یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری باید اشاره کنیم به کاروان‌سرای بستک که ساخت آن به اوایل دوره قاجار بازمی‌گردد. کاروان‌سرای عباسی نیز که از آثار دوره صفویه بوده و با ۲ ایوان و حجره‌هایی که در آن هست زیبایی خاصی را دارد.

مسجد جامع قدیم از زیباترین مساجد این شهر است. این مسجد باذوق و زیبایی خاصی بنا شده و با گچ‌بری خاصی که دارد آن را یک اثر تاریخی که موردتوجه مسافران استقرار داده.

 اگر قصد سفر به شهرستان بستک داشتید از حمام خان ساخته‌شده در دوره قاجار حتماً بازدید کنید. این حمام بامهارت و ذوق معماران آن زمان ساخته‌شده که دیدن آن شما را باهنر معماری قدیم به‌خوبی آشنا می‌کند. در مرکز دهستان گوده ۷ رشته قنات وجود دارد که قدمت آن‌ها به‌پیش از اسلام بازمی‌گردد. موزه مردم‌شناسی جناح، مدرسه مصطفویه، مجموعه بازار، آرامگاه سید مظفر کوخرد، آبگرم فاریاب، آبگرم فتویه نیز از دیگر نقاط گردشگری شهرستان بستک هستند.

بندر لنگه

این شهر با آب هوای گرم و مرطوب در مجاورت آب‌های شمالی خلیج‌فارس قرار گرفته است. نام دیگر بندر لنگه در زمان هخامنشیان گوگانا بوده که با ارتباطات دریایی در زمان کریم‌خان زند رونق یافت و آباد شد. در قدیم این بندر را به دلیل زیبایی‌هایی که داشت به نام بندر مروارید می‌شناختند.

شهرستان بندر لنگه دارای سه بخش است که شامل شهر بندر لنگه، بخش کیش و بخش شیبکوه است. از مهم‌ترین بخش‌های بندر لنگه که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند جزیره کیش در آب‌های خلیج‌فارس است. این جزیره آب‌وهوای گرم و مرطوبی دارد که ساکنان آن به زبان‌های فارسی و عربی صحبت می‌کنند. در کیش هتل‌های لوکس و زیادی وجود دارد که رزرو آنها شاید برای همه مسافرین امکان‌پذیر نباشد. اجاره سوییت یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای اقامت در طول سفر به کیش است که با هر توانایی مالی برای گردشگران در سایت هومسا قابل رزرو است.

در شهرستان بندر لنگه جاذبه‌ها و آثار تاریخی متنوعی وجود دارد. این شهر را به نام شهر مساجد و برکه‌ها نیز می‌شناسند که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند.

خانه فکری این اثر که یکی از الگوهای معماری شهرهای جنوبی است و توسط تاجری معروف به نام حاج عبدالواحد ساخته شده. مسجد ملک ابن عباس با مناره‌ها و معماری بسیار زیبا، مسجد افغان با گچ‌بری بی‌نظیر، و مسجد خداداد به‌عنوان اولین مسجد برای اهل تشیع در این بندر از دیگر آثار قدیمی و زیبایی است که در سفر به بندر لنگه باید از آن‌ها بازدید کنید.

اگر به بندر لنگه پر از شگفتی سفر کردید به خانه گلبتان متعلق به دوره قاجار و گچ‌بری‌های بی‌نظیر آن نیز حتماً سر بزنید.

سواحل مهتابی بندر لنگه خصوصاً برای کسانی که قصد سفر به شهرهای غرب هرمزگان در زمستان را دارند نیز می‌تواند لحظاتی خاطره‌انگیز را به همراه داشته باشد. چشمه آب گرم بادون و آب گرم چارک و ملایجی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری بندر لنگه هستند که می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید.

شهرستان پارسیان


جاذبه‌های طبیعی پارسیان شامل چشمه‌ها، باغ‌ها و طبیعت بکر و چشم‌انداز زیبایی که دارد آن را به یک قطب گردشگری بی‌نظیر تبدیل کرده است. شهرستان پارسیان همه زیبایی‌های طبیعت را در کنار هم در دل خود جای‌داده. چشمه‌های همیشه جوشان و پرآب، روستاهای آباد با مردمانی خوش‌رو، طبیعتی سرسبز و البته سواحل زیبا و بی‌نظیر آن از زیباترین جاذبه‌های این شهر است که باید از آن‌ها بازدید کنید.

تنگه شوتاریکو در روستای چکچک، ساحل مکسر بندر مقام، شهر کوشکنار سراسر زیبایی، بندر تبن، پارک شهروند در کوشکنار از مکان‌های دیدنی این شهر است که خصوصاً در فصل زمستان و بهار گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

با اجاره اقامتگاه‌های بومگردی در شهرستان پارسیان می‌توانید لذت حضور در کنار مردمان بومی، خوردن غذاهای محلی و سنتی، بازدید از

انتخاب هومسا؛ گزینه‌ای مطمئن برای اقامت


شهرهای جنوبی ایران به دلیل زیبایی‌ها و آب‌وهوای گرم خود خصوصاً در فصل زمستان همیشه یک مقصد گردشگری جالب‌توجه و متفاوت برای مسافران بوده است. مسئله اقامت اما برای مسافران یک موضوع مهم است که همیشه بخش مهمی از سفر را به خود اختصاص می‌دهد. اگر شما نیز قصد سفر به غرب استان هرمزگان در زمستان را داشتید می‌توانید با اجاره سوئیت‌های متنوع و مناسب با هر بودجه و توانایی مالی و اجاره اقامتگاه‌های بوم‌گردی از بابت رزرو اقامتگاه آسوده‌خاطر باشید. سایت هومسا به دلیل خدمات و کیفیت اقامتگاه‌ها، رعایت بهداشت، دسترسی آسان به مراکز درمانی و خرید، پشتیبانی و رسیدگی، حفظ امنیت و آرامش مسافران در روزهای اقامت آنان در سال‌های اخیر بسیار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است.

کیفیت سوییت‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی قابل رزرو و خدمات سایت هومسا برای گردشگران از هر نظر بی‌نظیر است و توقعات مسافران را به‌خوبی برآورده می‌کند. مسافران می‌توانند در هر بازه زمانی در طول سال به‌راحتی به سایت هومسا مراجعه کرده و اقامتگاه مناسب خود را رزرو کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد