hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > انحصار وراثت شرط لازم دریافت سود سهام

انحصار وراثت شرط لازم دریافت سود سهام

طبق گفته مسئولان در حالی قرار است سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال جاری پرداخت شود که وراث مشمولینی که فوت شده‌اند همچنان باید تا راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم و واریز سود سهام عدالت فرد متوفی منتظر بمانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سود سهام عدالت قطعاً به این افراد هم تعلق می‌گیرد. وراث این افراد باید امور مربوط به انحصار ورثه را انجام دهند و پس از آن در انتظار راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم سود سهام متوفی به وراث منتظر بمانند. پس از راه‌اندازی این سامانه سود سهام عدالت فرد متوفی، بر اساس انحصار ورثه، به حساب وراث واریز خواهد شد.

یکی از شهروندان سمنانی بیان کرد: تکلیف انتقال و پرداخت سود سهام عدالت متوفیان چه می‌شود و چگونه می‌توانیم در این خصوص اقدام کنیم؟

علیرضا دیانی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان در این زمینه اظهار داشت: هم استانی‌ها نگران سوخت شدن سود سهام متوفیان نباشند.

وی افزود: با توجه به اینکه سامانه‌ای پیش از این تهیه شده بود که وراث می‌توانستند با مراجعه به دفاتر پیشخوان کار تقسیم سود را بین خودشان انجام دهند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان عنوان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از تجمع مردم در دفاتر پیشخوان قرار شد سامانه‌ای جدید از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی که وابسته به سازمان بورس است تهیه و تدوین شود تا افراد بدون مراجعه حضوری بتوانند تقسیم سود و دیگر اقدامات مورد نیاز در خصوص انتقال سود سهام عدالت فرد متوفی را به راحتی انجام دهند.

دیانی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک این کار انجام خواهد شد؛ زمان دقیقی به ما (اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان) اعلام نشده است؛ چرا که باید هماهنگی‌های لازم بین قوه قضائیه و سازمان بورس انجام شود و امیدواریم پس از انجام این هماهنگی‌ها و تدوین سامانه جدید مردم بتوانند به‌راحتی نسبت به انتقال سود سهام عدالت فرد متوفی اقدام کنند.

وی تأکید کرد: هر چند هنوز امکان دریافت منافع سهام عدالت برای وارثان متوفی فراهم نشده است، اما لازم است تمام وراث نسبت به دریافت کد بورسی و انجام انحصار وراثت و دریافت حکم دادگاه اقدام کنند تا به محض اعلام، مدارک را تحویل دهند.


حدود 392 هزار نفر از مردم استان سمنان دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد 220 هزار و 79 نفر روش غیرمستقیم و بقیه روش مستقیم را برای خرید و فروش سهام عدالت انتخاب کردند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد