hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آمادگی‌ خراسان رضوی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی

آمادگی‌ خراسان رضوی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر احتمال حمله ملخ‌ها به خراسان رضوی مطرح نیست و این مساله بستگی به شرایط اقلیمی و جمعیت انتقالی ملخ‌ها دارد.

فاطمه حلاج‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال حمله ملخ‌های صحرایی در اوایل فروردین سال آینده به اراضی کشاورزی استان اظهار کرد: در حال حاضر احتمال حمله ملخ‌ها به استان‌های جنوبی کشور از طرف سازمان حفظ نباتات مطرح شده است.

وی افزود: هم‌اکنون احتمال حمله ملخ‌ها به خراسان رضوی مطرح نبوده و این مساله بستگی به شرایط اقلیمی و جمعیت انتقالی ملخ‌ها دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: خراسان جنوبی طی ۲ سال اخیر درگیر ملخ صحرایی شده و همچنین در خراسان رضوی نیز در سال گذشته حدود ۲۰۰ هکتار با تراکم پایین با این آفت مبارزه شده است.

حلاج‌نیا خاطرنشان کرد: در سطح استان آمادگی‌های لازم از لحاظ وجود سم و ماشین‌های سمپاش برای مبارزه با این آفت وجود دارد. علاوه بر آن پیگیر دریافت اعتبارات اجرایی هستیم تا در صورت به حد نرم رسیدن ملخ بومی و یا حمله احتمالی ملخ صحرایی عملیات مبارزه با این آفت انجام شود.

وی ادامه داد: سازمان حفظ نباتات ملخ صحرایی را رصد و زمان حضور احتمالی را به استان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد کرد.


منبع: isna-1400120100003

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد