hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تلاش وزارت کار طراحی زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است

تلاش وزارت کار طراحی زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است

ایسنا/لرستان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش وزارت کار این است که زیست بوم اشتغال را روی کارگاه‌های خرد در استان‌ها طراحی کند.

علی حسین رعیتی فرد  در گفت‌وگو  با ایسنا اظهار کرد: برای ایجاد طرح زیست بوم اشتغال پتانسیل هر استان بررسی و براساس قابلیت‌های آن این طرح اجرایی خواهد شد که در لرستان نیز این موضوع اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: آمایش سرزمین در وزارت کار براساس سه اصل انسان، فضا و فعالیت است که در حوزه اشتغال در لرستان این موارد احصا شده است.

این مسئول اضافه کرد: به عنوان نمونه در شهرستان‌های بروجرد، ازنا و الیگودرز مشخص شده چه توانمندی‌هایی وجود دارد و براساس آن شاخص‌ها طرح‌هایی را تعریف و اجرایی خواهیم کرد.

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسب و کارهای "های تیک" خیلی سرمایه‌بر هستند مثل حوزه نفت، انرژی  و ایجاد اشتغال در آنها اندک است و تلاش وزارت کار ایجاد زیست بوم اشتغال روی کارگاه‌های خرد است تا بتواند اشتغال زودبازده داشته باشند.

رعیتی فرد ادامه داد: ظرفیت‌های بوم‌گردی که در نقاط مختلف کشور استفاده می‌شود می‌تواند به ایجاد اشتغال و چرخش چرخه گردشگری کمک کرده و قطعا برای اقتصاد جهانی گردشگری مفید است.

وی یادآور شد: باید کارهای بزرگی انجام داد که گام اول بوم گردی است که هم وزارت کار و هم وزارت گردشگردی روی آن متمرکز شده تا ایجاد اشتغال را به دنبال داشته باشد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد