hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۷ درصد بستری‌ها و ۲.۹ درصد مرگ‌های کرونایی استان اصفهان را کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل می‌دهند

۷ درصد بستری‌ها و ۲.۹ درصد مرگ‌های کرونایی استان اصفهان را کودکان زیر ۱۲ سال تشکیل می‌دهند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از ابتدای بهمن تا امروز سی‌ام بهمن از ۲۷۰ کودک کرونایی بستری حدود ۷ مورد فوتی در استان گزارش شده که همگی دارای بیماری زمینه‌ای بودند و به عبارتی ۲.۹ مرگ‌های کرونایی استان را کودکان تشکیل دادند.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان ، با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر استان، اظهار داشت: متاسفانه شرایط کرونایی استان اصفهان در وضعیت خوبی نیست و بیشتر شهرستان‌ها به سمت قرمز شدن رفتند و تنها دو شهرستان برخوار و خور در وضعیت نارنجی هستند.

حدود 50 درصد تست‌های ا میکرون منفی می‌شود

وی افزود: حدود 50 درصد تست‌های ا میکرون منفی در می‌آید و زمانی که به عنوان مثال از 3700 نمونه انجام شده 1700 نمونه مثبت شده، احتمالاً بقیه آنها هم مثبت بوده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها در ابتدای بهمن ماه حدود 250 بستری بود، گفت: در حال حاضر این میزان به 1227 بیمار بستری رسیده که نشان از 5 برابر شدن تعداد موارد بستری در طول این مدت است.

وی ادامه داد: موارد بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز با روند افزایشی مواجه بوده و در ابتدای ماه 35 نفر در آی‌سی‌یو بستری بودند که اکنون به آمار  182 نفری رسیده که این تعداد هم 5 برابر شده و با توجه به افزایش بیماران بستری به طور یقین موارد بستری در آی‌سی‌یو هم در روزهای آتی بیشتر می‌شود.

عقدک تصریح کرد: آمار فوتی‌های ناشی از کرونا هم در استان افزایش یافته به طوری که در ابتدای بهمن ماه مرگ و میر بین صفر تا دو مورد بود ولی اکنون در روزهایی به 10 تا 15 مورد هم رسیده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه موارد مراجعات سرپایی هم روند صعودی داشته، گفت: آن چیزی که از شیوع بیشتر ا میکرون جلوگیری می‌کند همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که متاسفانه میزان رعایت آن در کشور و در استان حدود 50 تا 55 درصد است که اصلاً عدد خوبی نیست.

حدود یک سوم جمعیت هدف در استان اصفهان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

وی افزود: آمار واکسیناسیون کرونای بالاتر از 12 سال در استان اصفهان در نوبت اول 85.31 درصد، نوبت دوم 75.62 درصد و نوبت سوم 32.74 درصد گزارش شده و از آنجایی که واکسن نوبت سوم نقش پیشگیری کننده در ا میکرون دارد بسیار کم است.

عقدک خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود یک سوم جمعیت هدف در استان اصفهان نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، بروز چنین شرایط کرونایی در استان دور از انتظار نبود هر چند در کشور هم همین موضوع است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال از دو ماه پیش آغاز شده، گفت: پوشش واکسیناسیون این گروه 7.30 درصد و کودکان 5 تا 8 سال هم که یک هفته از آغاز آن در استان می‌گذرد 1.60 درصد نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

وی ادامه داد: معلوم نیست بعد از ا میکرون چه سویه دیگری شیوع پیدا کند بنابراین واکسن نوع سوم برای سویه ا میکرون بسیار ضروری است  و توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر آن دسته از افرادی که 3 ماه از دریافت واکسن نوبت دوم آنها می‌گذرد برای تزریق نوبت سوم اقدام کنند.

عقدک تصریح کرد: بعد از دریافت همه انواع واکسن‌ها، علائم موضعی از جمله درد در ناحیه تزریق، قرمزی و تورم دیده می‌شود که بعد از 48 ساعت و انجام مراقبت‌های موضعی این علائم برطرف خواهند شد، ممکن است علائم سیستماتیکی مانند تب، بدن درد و علائم خفیف بیماری هم بدهد که با گذشت 2 روز و استفاده از تب‌بر و مسکن رفع می‌شود.



7 درصد بستری‌های کرونایی استان اصفهان را کودکان زیر 12 سال  تشکیل می‌دهند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت بستری کودکان مبتلا به کرونا، اظهار داشت: حدود 20 درصد بستری‌های  ا میکرون در استان اصفهان را کودکان و نوجوانان زیر 18 سال و به صورت جزیی‌تر 7 درصد کودکان زیر 12 سال را تشکیل می‌دهند.

وی افزود:  در آمار 1250 بستری کرونایی حدود 78 بیمار، کودک هستند که روزانه بین 70 تا 85 کودک در بیمارستان‌ها خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

عقدک خاطرنشان کرد: از ابتدای بهمن تا امروز سی‌ام بهمن از 270 کودک کرونایی بستری حدود 7 مورد فوتی در استان گزارش شده که همگی دارای بیماری زمینه‌ای بودند و به عبارتی 2.9 مرگ‌های کرونایی را کودکان تشکیل دادند .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه چون ا میکرون بافت ریه را درگیر نمی‌کند معمولاً شدت تنگی نفس ندارد، گفت: در بیماران زمینه‌ای چون بیماران قلبی، ریوی، سرطانی، مغز اعصاب، خونی، ضعف سیستم ایمنی، کرونا مزید بر علت می‌شود و به سمت وخیم‌تر شدن اوضاع و حتی مرگ و میر در بزرگسالان و کودکان می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد