hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اسفندیار قره‌باغی: خیلی از خواننده‌های امروز، صدای‌شان را با دستگاه می‌سازند

اسفندیار قره‌باغی: خیلی از خواننده‌های امروز، صدای‌شان را با دستگاه می‌سازند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: اسفندیار قره‌باغی، خواننده سرودهای انقلابی اعتقاد دارد خیلی از خواننده‌های امروز ایران، نه صدا دارند و نه سواد موسیقی و صدای‌شان را با دستگاه می‌سازند.

اسفندیار قره‌باغی از جمله خوانندگانی است که در زمینه خواندن سرودهای حماسی، ملی و انقلابی فعالیت کرده است.

او که در سال ۱۳۶۰، سرود «آمریکا ننگ به نیرنگ تو» را خوانده است، درباره آن گفت: «در این سرود حمید سبزواری (شاعر) از چهار کلمه علیه حکومت آمریکا به زیباترین صورت استفاده کرد. دزد جهانخواره‌ای، دیو ستم باره‌ای، عقرب جراره‌ای، روبه مکاره‌ای؛ این‌ها بدترین ناسزاهایی هستند که در حق‌شان گفته شد. بعد از گذشت این همه سال، خلاف هیچ‌کدام از این کلمات هم ثابت نشد. به این دلیل که این سرود گویای واقعیت بود و از دل برخاست، بر دل‌ها نشست. یک نوجوان امروزی هم که در آن تاریخ و دوران حضور نداشته ، این سرود را از حفظ است و می‌خواند.»

این خواننده، درباره وضعیت موسیقی در کشورمان گفت: «به نظر من، بهترین نوع موسیقی در این چهل و سه سال پس از انقلاب اسلامی، سرودهای انقلابی بودند. موجه‌ترین نوع موسیقی. به دلیل این‌که اشعار و کلمات آن‌ها مفهوم بوده است. الان وضعیت ناهنجاری در موسیقی کشور ما، با وجود دلال‌های کنسرت‌گذار ایجاد شده است؛ تا جایی که از هیچی برای مخاطب بت‌ می‌سازند. خیلی از خواننده‌های امروز ما نه صدا دارند و نه سواد موسیقی. آن‌ها صدای‌شان را با دستگاه می‌سازند.»

۵۷۵۷

منبع: khabaronline-342926

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد