hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اعتبارات وزارت راه برای نگهداری راه‌های موجود هم کافی نیست

اعتبارات وزارت راه برای نگهداری راه‌های موجود هم کافی نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم گفت: کل اعتباری که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که این عدد برای نگهداری راههای موجود هم کافی نیست.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رضایی کوچی شامگاه پنجشنبه در جلسه جمع بندی سفر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به پنج شهرستان فارس در شیراز افزود: بر اساس محاسباتی که انجام شده برای این منظور حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان پول نیاز است.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس  ادامه داد: هم اینک در کشور افزون بر سه هزار نقطه حادثه خیز داریم و سالانه افزون بر ۱۷ هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند که با این اعتبارات در نظر گرفته شده این امکان وجود ندارد که راه‌های کشور را به لحاظ توسعه و استاندارد به یک نقطه مطلوب برسانیم.

او بیان کرد: با توجه به اینکه در فصل بررسی لایحه بودجه قرار داریم پیشنهادهایی در همین ارتباط در صحن مجلس مطرح می شود.

عدالت‌خواهی رویکرد مجلس یازدهم است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: ظرفیت عدالت و عدالت خواهی در مجلس یازدهم پررنگ شده است.

 علی خضریان افزود: بر خلاف مجالس قبلی که نمایندگان عمومع خود را نماینده حوزه انتخابیه می‌دانستند در حالی که ما قائل به این هستیم که نمایندگان نماینده کل مردم ایران هستند و این در مجلس یازدهم در حال پررنگ تر شدن است.
وی ادامه داد: از این باب حضور در نقاط مختلف و دیگر استان‌ها نگاه نمایندگان اینگونه است و مسائل و مشکلات هر نقطه‌ای از کشور را مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود می‌دانند و برای حل آن تلاش می‌کنند.
او اظهار داشت: این عدالت خواهی در منظر دولت نیز به همین معناست و چرا که عموم بودجه و سرمایه دولت در مرکز و وزارتخانه‌ها قرار دارد و این سفرها پول را به کمک استان می‌آورد و این از دیگر مزایای چنین سفرهایی  است که نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که کمک به امر اجرا شود.
خضریان گفت: انتظار است که به تمام قول و قرارهایی که در این سفرها و جلسات گذاشته می‌شود پایبند باشیم و برای تحقق آنها بکوشیم تا مردم ببینند که این سفرها و رفت و آمدها نتیجه‌ای به دنبال داشته است.

اعتبار تکمیل کمربندی تنگ خیاره به لپویی تخصیص یابد
نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ضرورت دارد که اعتبار لازم برای تکمیل کمربندی تنگ خیاره به لپویی که یکی از مهمترین خروجی‌های آزادراه شیراز – اصفهان است تخصیص یابد.
محسن علیزاده افزود: اگر آزاد راه شیراز – اصفهان قبل از افتتاح این کمربندی به بهره برداری برسد شهرستان بیضا با یک ترافیک بسیار سنگین مواجه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، وی در خصوص ایجاد شهرک صنعتی دارویی در بیضا نیز بیان کرد: هرچند که این شهرک صنعتی به نام شهرک صنعتی دارویی بنا است ایجاد شود اما معتقدیم که باید تمام صنایع باید در خود داشته باشد.
او ادامه داد: از جمله مزیت‌های این شهرک صنعتی می‌توان به نزدیکی به آزاداه شیراز – اصفهان، نزدیکی به خط ریلی کشور و نزدیکی به مرکز استان اشاره کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از انتظارات ما تکمیل محور مواصلاتی صدرا به بیضا است که با تکمیل آن مردم شهر بیضا می‎توانند ظرف مدت زمان ۱۰ دقیقه به مرکز شهر صدرا دسترسی پیدا کنند.
علیزاده گفت: آبرسانی از خط شماره ۲ انتقال آب سد درودزن برای شهر بیضا نیز از سالیان گذشته در دست پیگیری است که برای این امر تخصیص لازم نیز انجام شده و بنا است در سه فاز اجرا شود که عملیات اجرایی فاز نخست آن هفته گذشته آغاز شد و امیدواریم تکمیل فاز دوم و سوم هم به تصویب برسد.
وی بیان کرد: با وجود اینکه سه سال از شهرستان شدن بیضا می‌گذرد اما همچنان ادارات به شکل نمایندگی در این شهرستان فعال هستند و اداره مستقلی در این شهرستان وجود ندارد که لازم است دستگاه‌های اجرایی برای راه اندازی ادارات مستقل خود در این شهرستان اقدام کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، پیست پولاد کف را از ظرفیت‌های گردشگری مهم استان فارس دانست و افزود: ظرفیت جمعیتی شهرستان سپدان ۵۰ هزار نفر است در روزهای پایانی هفته یا مناسبت‌های تعطیلی به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد و حدود ۳۰ هزار خودرو نیز در مسیر باریک منتهی به این پیست تردد می‌کنند.
علیزاده گفت: لازم است که به ظرفیت بی بدیل موجود در این شهرستان توجه شود و این محور دسترسی به این مجموعه تعریض شود.
علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ با هدف بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های قیر و کارزین، فراشبند، سپیدان، بیضا و فیروزآباد به استان فارس سفر کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد