hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مشاور رییس‌جمهور، درگذشت امام جمعه اسبق سنندج را تسلیت گفت

مشاور رییس‌جمهور، درگذشت امام جمعه اسبق سنندج را تسلیت گفت

مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با صدور پیامی درگذشت مرحوم ماموستا سید صلاح‌الدین حسامی، امام جمعه اسبق اهل سنت سنندج را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، «ماموستا سید صلاح الدین حسامی» در پی درگذشت امام جمعه اسبق اهل سنت سنندج پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام تسلیت ماموستا عبدالسلام کریمی آمده است: درگذشت عالم وارسته مرحوم حاج ماموستا سید صلاح الدین حسامی، امام جمعه اسبق اهل سنت سنندج، موجب تاثر و تالم خاطر شد.

وی افزود: این عالم فرزانه و پدر بزرگوار شهید، سالیان متمادی از عمر پر برکت خود را در مسیر ترویج معارف دینی، تقریب مذاهب، وحدت و انسجام اجتماعی سپری کرد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خاطرنشان کرد: وی از علمای بزرگ اهل سنت غرب کشور و از مدرسین برجسته علوم دینی بود که در سال ۱۳۶۱ در حکمی توسط معمار کبیر انقلاب؛ امام خمینی (ره) به امامت جمعه و جماعت شهر سنندج منصوب شد.

ماموستا عبدالسلام کریمی عنوان کرد: همراهی و همدلی وی با انقلاب، رهبری و جمهوری اسلامی ایران، هجمه گروه های معاند را در پی داشت اما وی تا آخر عمر شریف خود، پای اسلام و انقلاب ایستاد و در این مسیر خدمات ارزشمندی از خود، به یادگار گذاشت.

در پایان این پیام تصریح شده است: درگذشت این امام جمعه فقید را به جامعه اهل سنت مناطق کردی، مردم شریف کردستان (سنندج) و خانواده  آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد