hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > وزیر کشاورزی برزیل: مبادله کود اوره با ذرت کمک شایانی به پیشبرد اهداف توسعه دو کشور است

وزیر کشاورزی برزیل: مبادله کود اوره با ذرت کمک شایانی به پیشبرد اهداف توسعه دو کشور است

وزیر کشاورزی برزیل گفت:برزیل می تواند کشاورزی ایران را تکمیل کند و مبادله کود شیمیایی اوره با ذرت بین ایران و برزیل کمک‌شایانی به پیشبرد اهداف دو کشور در زمینه کشاورزی خواهد کرد.

ترزا کریستینا روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از تخت جمشید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما شریک بسیار خوب ایران در زمینه صادرات و واردات کالا هستیم و تاکنون کالاهای بسیاری به ایران صادر کردیم و واردکننده اجناس زیادی از ایران به کشور برزیل هستیم.

وزیر کشاورزی برزیل ضمن اشاره به فرصت‌های خوب تجاری دوجانبه بین این دو کشور گفت: ما در برزیل سه بار در سال از زمین‌های کشاورزی بهره‌برداری می کنیم‌ اما در صنعت کشاورزی نیاز مبرمی به اوره داریم و به دنبال خرید کود و اوره برای توسعه کشاورزی هستیم.

وی ادامه داد: مبادله کود شیمیایی اوره با ذرت بین ایران و برزیل می‌تواند کمک‌ شایانی به پیشبرد اهداف دو کشور در زمینه کشاورزی کند. 

وی کمبود آب و خشکسالی را مشکل اصلی استان فارس در زمینه کشاورزی دانست و گفت: در ایران و به ویژه استان فارس شرایط بسیار خوبی برای کشاورزی وجود دارد اما متأسفانه در این کشور با مشکل کمبود آب مواجه هستیم. این در حالیست که برزیل به دلیل اینکه در منطقه استوایی قرار دارد با مشکل خشکسالی و کمبود آب برای کشاورزی روبه رو نیست. لذا برزیل می تواند کشاورزی ایران را تکمیل کند. 

وزیر کشاورزی برزیل پنجشنبه در رأس یک هیأت متشکل از بخش دولتی و خصوصی وارد شیراز شد و در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب مورد استقبال مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس قرار گرفت.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اعلام کرد: ترزا کریستینا برای آشنایی با توانمندی های استان فارس به این استان سفر کرد.بازدید از پتروشیمی شیراز و نشست با استاندار و فعالان بخش کشاورزی استان فارس از جمله برنامه این سفر است.

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در این سفر وزیر کشاورزی برزیل را همراهی می کند.ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل به دعوت رسمی سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی روز چهارشنبه وارد ایران شده است و سفر وی به مدت چهار روز طول می کشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد