hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > سلامت و شادابی پوست و مو با ماسک اسفناج

سلامت و شادابی پوست و مو با ماسک اسفناج

ماسک صورت و مو اسفناج : اسفناج جزء سبزیجات پرخاصیتی محسوب می‌شود که می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها مقابله نماید و از طرفی دیگر می‌تواند خاصیتی همانند بوتاکس برای پوست و تاثیر بی نظیری در احیا مو داشته باشد.

اسفناج دارای مزایای بسیار زیادی برای سلامتی است .این سبزی حاوی مقادیر زیادی ویتامین های A و K ، C ، B1 ، B2 و E و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب امگا 3 و مواد معدنی مانند منگنز ، روی و آهن است .اسفناج را می توان به صورت خام ، پخته شده ، سالاد ، آب میوه یا به صورت اسموتی مصرف کرد .
اسفناج به درمان مشکلات التهابی کمک و از سرطان نیز پیشگیری خواهد کرد .علاوه بر فواید نام برده شده ، سرشار از ویتامین های A و C است که هر دو برای تقویت رشد مو بی نظیر هستند و پوست سر را سالم نگه خواهند داشت ، هم چنین سرشار از فولات است که از ریزش مو جلوگیری می کند.
در این قسمت از دلگرم به معرفی چندین ماسک تهیه شده از اسفناج برای رشد و تقویت مو و سلامت پوست خواهیم پرداخت.


طرز تهیه ماسک اسفناج برای مو : ماسک مو اسفناج و رزماری

این ماسک به تحریک فولیکول های مو و رشد و تقویت آن کمک می کند .ریزش مو را کاهش می دهد و از سفید شدن زودرس آن جلوگیری خواهد کرد و شوره سر را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد .

مواد لازم :


3 فنجان اسفناج خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری برگ های تازه رز ماری

طرز تهیه طریقه استفاده :

ابتدا روغن را از برگ رزماری استخراج کنید. اسفناج های خرد شده را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب گرم بجوشانید و روغن را به آن بیفزایید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود.
ماسک به دست آمده را روی پوست سرتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.این روش را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.


چگونه ماسک اسفناج درست کنیم؟


ماسک مو اسفناج و روغن نارگیل

این ماسک دارای خاصیت ضد باکتری است و به خلاص شدن از شر شوره سر کمک می کند و اسیدهای چرب آن نیز ریزش مو را تا حد زیادی کاهش می دهد و رشد موهای سالم را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم :

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • نصف فنجان روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس روغن نارگیل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .
ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید.این درمان را 3 بار در هفته تکرار کنید.


ماسک مو اسفناج و عسل

این ماسک برای موهای خشک و وز بسیار مناسب است. شوره سر را از بین می برد و باعث سلامت پوست سر خواهد شد و رشد مو را تقویت می کند.

مواد لازم :

  • نصف فنجان اسفناج خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه و طریقه استفاده:



ابتدا اسفناج را به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید و سپس عسل را به آن اضافه کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیب یکدست حاصل شود .
ماسک به دست آمده را به آرامی روی پوست سرتان ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب ولرم و شامپو ملایم شستشو دهید .این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید .

1. ماسک اسفناج و عسل

مواد لازم:

  • پنج عدد برگ اسفناج
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری آب­لیمو( تازه )

طرز تهیه:

برگ­های اسفناج را بشویید و خرد کنید.عسل و آب لیمو را به برگ­های اسفناج اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.ماسک را روی صورت شسته شده بزنید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید.

نکته: اگر پوست خشک و حساسی دارید یک قاشق آب­لیمو و یک قاشق روغن بادام بزنید.پس از شستن صورت، صورت را با یک مرطوب کننده طبیعی مانند روغن جوجوبا چرب کنید.

2. معجزه ی ماسک اسفناج و روغن زیتون برای پوست

مواد لازم :

  • دو قاشق غذاخوری برگ اسفناج
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون


طرز تهیه ماسک :

برگ­های اسفناج را بشویید و با گوش­ کوب به خوبی له کنید.روغن زیتون را به آاسفناج‌­ها اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت شوند.ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست شسته شده بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.


نکته : ماسک اسفناج و روغن زیتون باعث درخشش می­‌شود.

3. فواید ماسک اسفناج و ماست بر روی پوست

مواد لازم:

  • ۱۰ برگ اسفناج
  • سه قاشق غذاخوری ماست (پرچرب )

طرز تهیه :

اسفناج­‌ها را بخارپز کنید.پس از بخارپز شدن، اسفناج‌­ها را با گوشت‌کوب به خوبی بکوبید. اجازه دهید خوب خنک شوند.
ماست را به اسفناج­‌ها اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید.ماسک را برای ۲۰ دقیقه روی پوست شسته شده بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد