hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > دیدنی های مالخواست, روستایی بکر در مازندران

دیدنی های مالخواست, روستایی بکر در مازندران

مالخواست یکی از نواحی دیدنی در شهر ساری می باشد. از دیدنی های مالخواست می توان به چشمه های معروف باداب سورت اشاره نمود. این چشمه ها اهمیت توریستی بالایی در این نواحی دارند. این منطقه ییلاقی دارای شرایط آب و هوایی مناسب و معتدلی است، همچنین دارای اقامتگاه های بوم گردی می باشد.

مالخواست مدت ها به عنوان یکی از روستاهای بکر و توریستی در استان مازندران شناخته می شود. این روستا با وجود چشمه های متعدد و مراتع بسیار سرسبزی که به خود اختصاص داده است، می تواند برای گردشگران جذاب باشد. این روستا با وجود اینکه دیرتر شناخته شده است، اما به یک منطقه توریستی بکر تبدیل شد. این روستای تماشایی در جنوب شهر ساری واقع شده و با شرایط آب و هوایی مناسب و معتدل خود مکان مناسبی برای شما گردشگران عزیز خواهد بود. این روستا که دارای اقامتگاه های بوم گردی می باشد، و با وجود معماری های سنتی روستا مقصد خوبی گردشگران خواهد بود. شما علاقه مندان در ادامه این بخش با دیدنی های مالخواست آشنا می شوید.


دیدنی های مالخواست, روستایی بکر در مازندران

از جمله روستاهای تماشایی در استان مازندران می توان به مالخواست اشاره نمود. این منطقه خوش آب و هوا در دهستان پشتکوه واقع شده است. یکی از مسیرهای راحت و قابل دسترس برای رسیدن به این روستا جاده کیاسر به ساری می باشد. همانطور که اشاره شد، این روستا به دلیل وجود اقامتگاه های بوم گردی خود همچنان پابرجا می باشد. این روستا امروزه از بکرترین مکان های دیدنی ساری است که در لینک به معرفی مکان های دیدنی ساری می پردازیم.

معرفی روستا:

این روستا به دلیل برخورداری از بافت روستایی خود اهمیت زیادی در میان گردشگران دارد. با توجه به اینکه این روستا در نزدیکی روستاهای قلعه سر و اورست قرار دارد، می توانید از طبیعت زیبای آن ها نیز دیدن کنید. مهم ترین جاذبه ای که در سفر به این روستا می توانید مشاهده نمایید، تماشای چشمه های زیبایی است که در این منطقه قرار دارند. یکی از چشمه های مشهور در این روستا چشمه باداب سورت است که بسیاری از گردشگران آن را همانند جاذبه های ترکیه می دانند. این حوضچه آهکی با چند میلیون سال از قدمت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

خنکای ییلاق:

در فصل تابستان که بسیاری از گردشگران راهی سفر به مازندران می شوند، می توانید به یکی از مناطق بکر و جاذبه های جدید این استان سفر کنید. اگر می خواهید سفری متفاوت به این استان داشته باشید، می توانید راهی روستای مالخواست شوید. روستایی که در منطقه چهار دانگه ساری قرار دارد. این منطقه ییلاقی دارای شرایط آب و هوایی معتدل و خنکی است. از مهم ترین ویژگی های این روستای توریستی می توان به اقامتگاه های بوم گردی اشاره نمود. وجود چشمه های باداب سورت در این نواحی موجب شده تا شرایط آب و هوایی مناسبی در این نواحی حاکم باشد، و از دیدنی های مالخواست به شمار می آید.


از چه جاذبه هایی دیدن کنیم؟

یکی از مهم ترین جاذبه های این روستا را چشمه های باداب سورت شکل می دهند. شما با تماشای این چشمه بی شک به وجد می آیید. برای بازدید از این روستای دیدنی می توانید با اسب نیز مسیری را طی کنید که این موضوع یکی از تجربه های بکر برای شما گردشگران خواهد بود. گروهی از گردشگران این مسیر را پیاده روی می کنند، و در طی مسیر نیز از جاذبه های متنوع آن دیدن خواهند کرد. شما در سفر به این نواحی می توانید، از جاذبه ها و دیدنی های کیاسر نیز دیدن کنید.


بافت روستایی:

روستا، قلعه و دیگر جاذبه های و دیدنی در روستای مالخواست می تواند توجه گردشگران را جلب کند. این روستا از جمله روستاهایی محسوب می شود که دارای بافت سنتی بوده و ارزش های تاریخی زیادی را به خود اختصاص داده است. بافت روستایی مالخواست اهمیت بسیار زیادی برای گردشگران خواهد داشت.


بخش مهمی از معماری بناهای روستایی را در مالخواست سبک معماری های شمالی شکل می دهند. در این روستا می توانید با ویژگی های فرهنگی ارزشمندی نیز مواجه شوید. بخش مهمی از ارزش های فرهنگی در این نواحی را غذاهای محلی آن شکل می دهند.


مهم ترین غذاهای محلی در این روستا شامل گوهرماست، کاردبلا، آش دوغ و دیکی تشکیل می هند. همچنین در این نواحی صنایع دستی ارزشمندی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره مند شوید. جاجیم، شلوار، خورجین، چادرشب، نمد، گوال، جامه و … نمونه های ارزشمندی از صنایع دستی در این نواحی هستند. این صنایع به وسیله زنان محلی این روستا نسل به نسل منتقل می شود. از سویی زیراندازهای سنتی و دیگر وسایل سنتی می تواند مورد توجه گردشگران در این نواحی باشد.


دیدنی های باداب سورت:

این چشمه دیدنی یکی دیگر از جذابیت های دیدنی در این روستا به شمار می آید. این چشمه دیدنی در این نواحی بسیار شناخته شده و با اهمیت می باشد. این چشمه آهکی دارای رنگ های متنوعی است و زیبایی خاصی را به خود اختصاص می دهد. این چشمه در فاصله ۱۰ کیلومتری از مالخواست قرار دارد. طبیعت این منطقه قدمتی میلیون ساله دارد. ساز های آهکی در این نواحی بسیار قدیمی و مهم هستند.


در سال های اخیر بی مبالاتی ها و مدیریت نادرست در این نواحی موجب شده تا برداشت های نادرستی از این سازه های آهکی صورت بگیرد. معادنی که در نزدیکی این چشمه واقع شده اند، نیز مورد بهره برداری قرار می گیرند. شما برای ثبت عکاسی می توانید به این نواحی بروید و از زیبایی های این نواحی دیدن کنید.


دیدنی های ساری:

دیدنی های روستای مالخواست از تنوع بسیار زیادی برخوردار می باشند. بوستان نیلوفر آبی ساری که یکی از جاذبه های مشهور در این شهر است، علاقه مندان زیادی را به سوی خود می کشاند و مورد توجه علاقه مندان زیادی قرار می گیرد. از دیگر دیدنی های شهر ساری می توان به باغ ها و بوستان های متعددی اشاره نمود که در این شهر قرار دارند و هر ساله از سوی گردشگران زیادی مورد توجه هستند. سد سلیمان تنگه، مناطق محافظت شده، دریاچه چورت، آبشار بولا و … از جاذبه های مهم در این نواحی محسوب می شوند.


این شهر دارای امامزاده های متعددی است. این بناها هم اهمیت فرهنگی دارند و هم از نظر تاریخی مهم می باشند. امامزاده عباس ساری که یکی از بناهای مذهبی مهم در این شهر است، می تواند میزبان خوبی برای شما علاقه مندان باشد. امامزاده یحیی ساری، مسجد جامع ساری و … از بناهای تاریخی و مذهبی در این شهر هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد