hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آموزش ساخت شمع معطر + نحوه از بین بردن بوی بد شمع

آموزش ساخت شمع معطر + نحوه از بین بردن بوی بد شمع

شمع ها برای ایجاد فضایی عاشقانه و آرامبخش بسیار تاثیر گذار هستند که برخی از افراد نیز از آن برای معطر کردن فضای دلبخش خانه استفاده می کنند. در برخی از شرایط شمع ها عکس آنچه فکر می کنیم عمل می کنند و فضای خانه را ناخوشایند می کنند. برای مطالعه روش از بین بردن بوی بد شمع با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

همان طور که می دانید در حالت کلی از شمع ها استفاده تزئینی و زیبایی در منزل به کار استفاده می شود. در صورتی که برخی از شمع ها به محیط خانه بوی بد و ناخوشایندی پراکنده می کنند، بسیاری از افراد در پی از بین بردن بوی آن هستند. از این رو در ادامه این مطلب به معرفی روش های از بین بردن بوی بد شمع برای شما طرفداران تیم مجله نویسی آرگا پرداخته ایم.

آشنایی با روش های از بین بردن بوی بد شمع

گفتنی می باشد که در اکثر مواقع در ساخت شمع از روغن حیوانی، پیه ذوب شده و یا موم های بد بو استفاده می شود که پس از روشن شدن عطر بد و ناخوشایندی را در هوا پراکنده می کنند. همچنین در حالتی دیگر شمع هایی با روغن مصنوعی ساخته می شوند که فضای گرم خانه را دلپذیر تر می کنند.

در ادامه به معرفی روش موثر برای از بین بردن بوی بد شمع و تبدیل آن ها به وسیله ای کاربردی و و بسیار خوشبو پرداخته ایم.

در مرحله ابتدایی شمع را روشن کنید و بگذارید چیزی در حدود نیم ساعت بسوزد، یا تا زمانی که چند سانتی متر موم ذوب شده در بالای شمع بنشیند. حالا مقداری اسانس را داخل یک قطره چکان بریزید، این در حالی است که روغن شما همراه با قطره چکان یا درب قطره چکان نیست.

در مرحله بعد مقداری روغن داخل موم ذوب شده شمع بریزید. برای شروع فقط با سه یا چهار قطره شروع کنید، به خصوص اگر یک بطری روغن قوی دارید یا اگر اتفاقا عطر قوی است.

سپس موم شمع ذوب شده را با خلال دندان هم بزنید. از جایی که قطره های روغن را ریخته اید شروع کنید و دایره هم زدن را به سمت بیرون باز کنید تا جایی که روغن را تا جایی که می توانید با بقیه موم ذوب شده مخلوط کنید.

حالا مخلوط شمع را بو کنید تا غلظت روغن و نسبت آن به موم شمع را آزمایش کنید. بو باید به راحتی در چند سانتی متری از شمع قابل تشخیص باشد و زمانی که شمع در حال سوختن است به آرامی در اتاق قابل تشخیص باشد.

در پایان نیز اگر به اندازه کافی قوی نیست، روغن بیشتری اضافه کنید.

ساخت شمع به چه صورت است؟

گفتنی می باشد که شمع های معطر راهی موثر برای افزودن عطری سبک و گرم به فضای زندگی شما و در عین حال لذت بردن از درخشش طبیعی و سوسو زدن شعله واقعی در محیط گرم خانه به شمار می آیند. اگر شمع های مورد علاقه شما بدون عطر هستند، یا اگر عطرهای مورد علاقه شما به شکل روغن های بطری شده یا بوهایی هستند که اغلب به شکل شمع یافت نمی شوند، شما می توانید به سرعت و به راحتی به هر شمع بزرگ یا شمع موجود در یک شیشه یا فنجان عطر اضافه کنید.

  • موم را اندازه بگیرید:

قبل از شروع فرایند ساخت شمع، مطمئن شوید که سطح تمیز و صافی برای کار کردن دارید. همچنین می توانید با روزنامه یا حوله کاغذی از منطقه محافظت کنید. هر چیزی را که نمی خواهید روی آن چیزی ریخته شود را از محیط جابجا کنید. حالا در این مرحله اندازه گیری کنید که برای پر کردن ظرف خود به چه مقدار موم نیاز دارید، سپس آن را دو برابر کنید، توجه داشته باشید که این مقدار مومی است که باید ذوب کنید.

  • موم را ذوب کنید:

موم را در ظرف منحصر خود بریزید و بگذارید ۱۰چیزی در حدود تا ۱۵ دقیقه ذوب شود و بایستی در این زمان آن را مرتبا هم بزنید.

  • روغن های معطر را اضافه کنید:

وقتی موم شمع شما ذوب شد، وقت آن است که روغن های معطر اضافه کنید. دستورالعمل های روی بسته موم خود را برای مقدار اضافه کردن دنبال کنید. به سادگی آن را در موم ذوب شده خود بریزید و چند ثانیه هم بزنید. در حالی که این مرحله اختیاری است اما قطعا آن را برای ایجاد بوی گل و دوست داشتنی پیشنهاد می کنیم.

  • فیتیله را وصل کنید:

قبل از ریختن موم باید فتیله را به کف ظرف خود وصل کنید. می توانید فتیله را با فرو بردن آن در موم ذوب شده و سپس چسباندن سریع آن به کف ظرف وصل کنید. بگذارید موم پنج دقیقه بماند تا سفت شود. از طرف دیگر، می توانید آن را با چسب فوق العاده چسب بزنید.

  • موم را بریزید:

قبل از اینکه موم را در ظرف خود بریزید، بگذارید چند دقیقه خنک شود. وقتی دمای دماسنج ۱۴۰ درجه را نشان داد، زمان ریختن آن فرا می رسد.

سپس به آرامی موم را در ظرف خود بریزید. فتیله را در جای خود نگه دارید، اما آن را نکشید. مقدار کمی موم را در ظرف بگذارید تا بعدا شمع خود را پر کنید.

  • فیتیله را محکم کنید:

برای جلوگیری از تاب خوردن فیتیله خود در موم ذوب شده، باید آن را در جای خود محکم کنید. فتیله را در این بین قرار دهید تا زمانی که موم سفت می شود، در مرکز باقی بماند. و در پایان اجازه دهید موم به مدت چهار ساعت در دمای اتاق بماند.

  • موم بیشتری اضافه کنید:

اگر شمع شما به روشی نامناسب سفت شده است به سادگی آن را گرم کنید و موم باقی مانده خود را اضافه کنید تا در نهایت سفت شود.

  • فتیله را ببرید:

طول فتیله شمع شما باید کمتر از یک سانتی متر باشد. اگر هنگام روشن شدن، شمع سوسو می زند یا شعله بلندی دارد، فتیله را کوتاه کنید.

طرح های متفاوت برای شمع های خانگی

افرادی که تمایل به شمع آرایی منزل، محل کار و دیگر مکان ها را دارند علاوه بر این که به دنبال شمع های بی بو و یا با رایحه خوب می باشند، در انتخاب طرح نیز وسواس به خرج می دهند که در ادامه با دو مدل از این شمع ها آشنا خواهید شد.

  • شمع های گلدار:

با یک قلم مو و مقداری از موم، گلبرگ های خشک شده دسته گل مورد علاقه خود را به کنار ظرف بچسبانید. این کار را قبل از ریختن موم در ظرف مرحله پنجم انجام دهید. برای داشتن یک شمع رنگارنگ تر، گلبرگ ها و برگ های مختلف را با هم مخلوط کنید. همچنین می توانید روغن معطری را اضافه کنید که با گلبرگ های گل مورد استفاده شما مطابقت داشته باشد.

  • شمع های رنگارنگ:

در مرحله دوم، مداد رنگی خرد شده را به موم ذوب خود اضافه کنید. برای هر شمع به ۱۲ تا ۱۵ مداد رنگی نیاز دارید. برای ایجاد زیباترین رنگ، مداد رنگی را در همان خانواده رنگ انتخاب کنید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد