hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استقلال برای قهرمانی باید بهترین تاریخ باشد

استقلال برای قهرمانی باید بهترین تاریخ باشد

ورزش سه نوشت: لیگ برتر در پایان هفته هفدهم استقلال را در صدر می‌بیند و پرسپولیس را نزدیک‌ترین تیم به صدر جدول، رقابتی نفس‌گیر و غیر قابل پیش‌بینی، جذابیت و حرارت لیگ امسال را بالا برده است.

استقلال با فرهاد مجیدی بهترین شروع تاریخ خود را در لیگ امسال رقم زده است ،آنها با ۱۲ برد و کسب پنج تساوی با ۴۱ امتیاز در صدر جدول قرار دارند و پشت سر خود پرسپولیس را می‌بینند. قهرمان پنج دوره اخیر لیگ برتر ایران در حالی با ۳۸ امتیاز و سه امتیار کمتر از استقلال در رده دوم قرار گرفته است که تا اینجای لیگ با ۱۱برد، پنج تساوی و تنها یک شکست برابر آلومینیوم اراک به دنبال دبل هت‌تریک است.

نگاهی به امتیازهای دو تیم تا پایان هفته هفدهم در چند سال گذشته نشان می‌دهد، استقلال برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی روزهای سختی در انتظار دارد و فرهاد و تیمش باید برای رسیدن به جام باید برابر یکی از بهترین پرسپولیس‌های تاریخ بجنگند.


*لیگ شانزدهم؛ فصل ۹۶-۹۵
قرمزها که تا پایان هفته هفدهم ۳۸ امتیاز کسب کرده بودند، در پایان فصل با ۶۶ امتیاز قهرمان ایران شدند. استقلال در آن سال در پایان هفته هفدهم ۲۵ امتیازی بود و لیگ را با ۵۷ امتیاز و عنوان نایب قهرمانی به پایان برد. هر دو تیم در پنج هفته آخر آن سال سه برد، یک تساوی کسب کردند و متحمل یک شکست شدند تا پرسپولیس که در هفته هفدهم ۱۳ امتیاز با استقلال اختلاف داشت، این اختلاف را با ۹ امتیاز و مقام قهرمانی به پایان ببرد.


*لیگ هفدهم‌؛ فصل ۹۷-۹۶
پرسپولیس با ۴۰ امتیاز در پایان هفته هفدهم ۱۴ امتیاز از استقلال ۲۶ امتیازی پیش بود، آنها که فاصله بسیار زیادی را با حریف سنتی خود ایجاد کرده بودند، در پایان فصل با ۶۴ امتیاز قهرمان شدند و استقلال با ۵۴ امتیاز بعد از ذوب آهن ۵۵ امتیازی به مقام سوم رقابت‌ها رسید. در آن سال پرسپولیس در پنج بازی آخر دو برد و دو شکست کسب کرد و متحمل یک شکست شد و استقلال با چهار برد و یک تساوی اختلاف را تنها توانست به ۱۰ امتیاز برساند. هر چند در هفته‌های آخر خیال سرخ‌پوشان از مقام قهرمانی راحت بود و آنها انگیزه‌های زیادی برای پیروزی بیشتر نداشتند.


*لیگ هجدهم‌؛ فصل ۹۸-۹۷
داستان این سال کمی فرق می‌کرد، سرخ‌پوشان در این سال در پایان هفته هفدهم ۳۴ امتیاز کسب کرده بودند و آبی‌ها با ۳۱امتیاز به دنبال آنها بودند، رقابت نزدیک دو تیم در پایان فصل با مقام قهرمانی پرسپولیس با ۶۱ امتیاز و سومی استقلال با ۵۷ امتیاز به پایان رسید. آن سال سپاهان با ۵۸ امتیاز دوم شد. نتایج سرخ‌پوشان در پنج هفته آخر آن رقابت‌ها با ۴تساوی و یک برد نشان می‌دهد تکلیف قهرمان خیلی زودتر روشن شده بود و تیم برانکو خیالش از قهرمانی سوم پیاپی راحت بود. استقلال در آن سال در پنج بازی آخر خود موفق به کسب سه برد و یک تساوی و تحمل یک شکست شد تا بازهم پشت سر تیم برانکو بماند.


*لیگ نوزدهم‌؛ فصل ۹۹-۹۸
پرسپولیس ۳۷ امتیازی در پایان هفته هفدهم ۸امتیاز از استقلال پیش بود و استقلالِ خوب استراماچونی در اواخر نیم فصل اول در پایان فصل قافیه را به تیم گل محمدی باخت تا سرخ‌پوشان با ۶۷امتیاز و با فاصله‌ای ۱۲ امتیازی از استقلال نایب قهرمان که تنها ۵۵ امتیاز کسب کرده بود، پوکر قهرمانی را رقم بزنند. دو برد، دو تساوی و یک شکستِ تیم یحیی در پنج بازی آخر فصل این تیم را به امتیاز ۷۰نرساند و مجیدی با تیمش با سه برد و دو تساوی لیگ را به پایان برد.


*لیگ بیستم؛ فصل ۱۴۰۰-۹۹
پرسپولیس با ۳۴امتیاز در برابر استقلال ۳۰ امتیازی هفته هفدهم را به پایان برد. آنها در پایان فصل با ۶۷ امتیاز به مقام قهرمانی رسیدند و استقلال بعد از سپاهان ۶۵ امتیازی با ۵۶ امتیاز در رده سوم جدول جاخوش کرد. چهار برد و یک تساوی تیم یحیی در برابر چهار برد و یک شکست تیم مجیدی و رقابت سخت و نفس‌گیر سپاهان و پرسپولیس از جذابیت‌های بالای لیگ بیستم تا روز آخر رقابت‌ها بود.


*لیگ بیست‌ویکم؛ فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰
استقلال در پایان هفته هفدهم به امتیاز ۴۱ رسیده است. امتیازی که هیچ‌وقت سرخ‌پوشان در پنج سال گذشته که به مقام قهرمانی رسیدند در پایان این هفته ندیدند. آنها تنها در لیگ هفدهم با ۴۰امتیاز آماری بهتر از امسال داشتند و در لیگ شانزدهم نیز با ۳۸ امتیاز با لیگ بیست‌ویکم در پایان هفته هفدهم برابر بودند. آنها شاید بدشانس بودند که در یکی از بهترین شروع‌های تاریخ خود با استقلالی رقابت می‌کنند که عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده است.


* رقابت امسال لیگ ایران مانند سال‌ها رقابت‌های لالیگای اسپانیا بین بارسلونا و رئال مادرید و یا بوندس‌لیگای آلمان بین بایرن مونیخ و بورسیا دورتموند به یک رقابت نفس‌گیر دو تیمه تبدیل شده است و سپاهان همانند اتلتیکو مادرید و بایرلورکوزن می‌تواند نقش مهمی در این رقابت نفس‌گیر و تاریخی بازی کند. آنها که با اختلاف ۹امتیازی از صدر جدول فاصله گرفته‌اند و همچنان گوشه‌چشمی به مقام قهرمانی دارند، می‌توانند با کشیدن ترمز یکی از این دو تیم در دیدارهای رودررو نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ امسال داشته باشند. 


استقلال هم برای رسیدن به قهرمانی باید همانند حرف‌های سرمربی تیمش به هر ۱۳ دیدار باقی‌مانده به چشم فینال نگاه کند و فاصله با پرسپولیس در کمین نشسته را کم نبیند. 


این لیگ که هر دو تیم را فارغ از رقابت‌های آسیایی با تمرکز در رقابت‌های داخلی می‌بیند، شاید در هفته پایانی و در ثانیه‌های آخر قهرمانش معرفی شود تا یکی از ماندگارترین رقابت‌های تاریخ باشگاهی بین دو تیم را شاهد باشیم.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد