hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیت الله سعیدی: عروج شهادت‌گونه سردار مهدوی نژاد را تسلیت گفت

آیت الله سعیدی: عروج شهادت‌گونه سردار مهدوی نژاد را تسلیت گفت

آیت‌ الله سید محمد سعیدی تولیت آستان حضرت معصومه(س) با صدور پیامی با تسلیت عروج شهادت‌گونه سردار مهدوی نژاد،آورده‌است: چنین حسن عاقبتی رشک برانگیز است که وی پس از عمری سر نمودن با عوارض شیمیایی و استحقاق مدال ارزشمند جانبازی، عاقبت در زمره شهدا به سوی حق تعالی پرواز نمود.

دراین پیام که نسخه‌ای از آن روز چهارشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت،آمده‌است: عروج ملکوتی سردار مهدوی نژاد موجب تأثر و تألم گردید و البته چنین حسن عاقبتی رشک برانگیز است که پس از عمری سر نمودن با عوارض شیمیایی و استحقاق مدال ارزشمند جانبازی، عاقبت در زمره شهدا به سوی حق تعالی پرواز نمود.

پیام حاکیست: همرزم شهید زین‌الدین در دوران دفاع مقدس،در روزگار پس از جنگ با وجود جانبازی، همواره در مسیر خدمت‌رسانی در بخش‌های کلیدی نظام از جمله جانشینی معاونت بازرسی سپاه کل کشور، فرماندهی سپاه استان قم و لشکر ۱۷ حضرت علی بن ابی طالب و… بوده تا سرانجام به یاران شهید خویش پیوست.

پیام ادامه یافته‌است: اینجانب عروج ملکوتی روح آن عزیز را به خانواده صبور و بازماندگان آن سردار ولایتمدار تسلیت عرض نموده و از جوار بارگاه ملکوتی بانوی کرامت، علو درجات را برای ایشان و صبر و اجر کثیر برای بازماندگان ایشان از خداوند منان خواستارم.

پیام تسلیت فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم 

فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم نیز رحلت شهادت‌گونه سردار حاج مهدی مهدوی نژاد را تسلیت گفت. در پیام سردار محمدرضا موحد آمده‌است: همزمان با سالروز میلاد مسعود مولای متقیان، امیر مومنان، حضرت علی(ع) روح بلند غیور مرد مجاهد و همرزم سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین(رحمت الله علیه)و فرمانده اسبق لشکر وسپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان مقدس قم سردار حاج مهدی مهدوی نژاد(اعلی الله مقامه)آسمانی شد و به یاران شهیدش پیوست.

پیام حاکیست:  آن رادمرد مومن و شهید والا مقام که از چهره‌های فرهنگی قبل از انقلاب و مریدان و مبارزان نهضت اسلامی به رهبری امام راحل و عظیم الشان (رضوان الله علیه) بود و از آغازین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در صف مجاهدان و رزمندگان غیور اسلام قرار گرفته و در جوار سرداران رشیدی، چون شهیدان زین الدین وصادقی‌ها (رضوان الله علیهما) در لشکر خط شکن ۱۷ امام علی بن ابی طالب(ع)در هشت سال دفاع مقدس حضوری مستمر؛ موثّر و نقش آفرین داشت.

دربخش دیگری ازاین پیام آمده‌است:‌در این راستا مدال جانبازی و شهید زنده بودن در دفاع مقدس از جمله افتخارات آن پیشکسوت جهاد و شهادت بود، ایشان پس از جنگ تحمیلی همواره در سنگرهای کلیدی پاسداری از انقلاب و در سطوح عالی‌ترین مقامات فرماندهی در استان‌های سمنان، یزد، گیلان و ازجمله در دو مرحله فرماندهی لشکر و سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)استان قم و سپس جانشینی معاونت بازرسی ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمات ارزنده‌ای به نظام وانقلاب نمود و پیوسته باعشق و ارادت وصف ناپذیر به امامین انقلاب و اندیشه‌های ناب و زلال مکتب اهل البیت (علیهم السلام) یاد و نام یاران شهیدش را برجسته و زنده نگه میداشت.

پیام ادامه یافته است: بی‌گمان خدمات خالصانه و بیش از چهل وچند ساله آن شهید سرافراز و مجاهد انقلابی؛ ولائی و بابصیرت، اوراق زرّینی بر دفتر خاطرات عمر گرانمایه و با برکتش و موجب بهرمندی خاص از فیض و فضل الهی و عنایات کریمانه بزرگ پاسدار اسلام و قرآن حضرت سید الشهداء (علیه السلام) خواهدبود، سوابق ارزنده و تلاش‌های صادقانه آن بقیت الشهداء همچون اسطوره‌های نسل اول نهضت و انقلاب و فارغ التحصیل مکتب امام عزیز (قدس سره) و دانشگاه جبهه و جنگ و مرید ومطیع فرامین و منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب و امام المسلمین(مدظله العالی) برای نسل جوان کنونی و آینده، حسناتی ماندگار و فراموش ناشدنی است.

خدمات سردار مهدوی نژاد از یادها نخواهد رفت

شهردار قم نیز با صدور پیامی عروج سردار مهدوی نژاد را تسلیت گفت. در پیام سید مرتضی سقائیان نژاد آمده‌است: خبر عروج یکی از خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جانباز عالی‌مقام، سرتیپ پاسدار مهدی مهدوی‌نژاد جانشین گران‌سنگ معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه بر اثر عوارض شیمیایی دوران دفاع مقدس و پیوستن روح ملکوتی او از این دنیای خاکی به جمع آسمانی هم‌رزمان شهیدش در روز ولادت مولی‌الموحدین امیرمؤمنان علی علیه‌السلام باعث تاسف و تأثر فراوان شد.

پیام حاکیست: خدمات ارزشمند این مجاهد ولایی در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به ویژه دوران دفاع مقدس و همچنین خدمات ماندگار در استان مقدس قم و در قامت فرماندهی سپاه امام علی‌بن ابیطالب علیه‌السلام از یادها نخواهد رفت و بر تارک صفحات تاریخ این مرز و بوم نقشی ماندگار خواهد داشت.

روز گذشته در زادروز مولای متقیان امیرالمومنین حضرت علی(ع) روح پر فتوح جانباز عالیقدر  سردار رشید سپاه اسلام "سرتیپ دوم پاسدار مهدی مهدوی نژاد" جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه و از فرماندهان و پیشتازان هشت دفاع مقدس به دلیل عوارض ناشی از جراحات شیمیایی زمان جنگ، آسمانی شد.

وی در بیش از ۱۰۰ ماه فرماندهی موثر و صادقانه در مناطق عملیاتی و فرماندهی در تیپ قائم آل محمد (عج) استان سمنان، تیپ الغدیر استان یزد، لشکر ۱۶ قدس گیلان، لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) و سپاه استان قم و سپس مدت متمادی نقش آفرینی ماندگار در جایگاه جانشینی معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت داشت.

 مراسم تشییع این سردار سرافراز ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه، ۲۸ بهمن در شهر مقدس قم برگزار و اقامه نماز بر پیکر وی توسط آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد