hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > سایه سنگین شرایط جنگی اوکراین و مذاکرات وین بر معاملات بازار طلا

سایه سنگین شرایط جنگی اوکراین و مذاکرات وین بر معاملات بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: معامله‌گران طلا با توجه به شرایط جنگی میان روسیه و اوکراین و همچنین نتیجه مذاکرات وین در سردرگمی به سر می‌برند و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا مشخص شدن نتیجه این دو رویداد با نوسان جزئی مواجه باشد.

هوشنگ شیشه‌بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: امروز قیمت اونس جهانی طلا در پی کاهش تنش میان اوکراین و روسیه با ۵ دلار کاهش، به ۱۸۵۷ دلار رسید.

وی تأکید کرد: در مجموعه در ساعات اولیه روز چهارشنبه خرید و فروش‌ها نسبت به روز دوشنبه با کاهش جزئی قیمت مواجه شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه معاملات طلا نسبت به هفته گذشته رونق بهتری گرفته است، گفت: در مجموع معامله‌گران با توجه به شرایط جنگی میان روسیه و اوکراین و همچنین نتیجه مذاکرات وین در سردرگمی به سر می‌برند و پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها تا مشخص شدن این دو رویداد با نوسان جزئی مواجه باشد.

وی افزود: از طرفی قیمت ارز نیز امروز در صرافی ملی با کاهش مواجه شد، به‌طوری‌که قیمت دلار برای فروش ۲۵ هزار و ۲۴۴ تومان رقم خورد و قیمت فروش یورو نیز برای فروش به ۲۸ هزار و ۷۴۳ تومان رسید.

شیشه‌بران گفت: امروز (چهارشنبه، ۲۷ بهمن‌ماه) قیمت سکه طرح قدیم به ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ربع‌سکه به ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. همچنین سکه‌های گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان ادامه داد: امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار یک‌میلیون و ۲۰۸ هزار تومان و هر مثقال طلای آب‌شده به ۵ میلیون و ۲۳۷ تومان رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد