hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آمادگی شهرک صنعتی گلستان برای جذب سرمایه گذاران خارجی/ مزایای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اترک

آمادگی شهرک صنعتی گلستان برای جذب سرمایه گذاران خارجی/ مزایای سرمایه گذاری در شهرک صنعتی اترک

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان از وجود ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: از حضور سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران قزاقستانی در گلستان استقبال می کنیم.

رضا شهمرادی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده بین جمهوری اسلامی ایران و کشور قزاقستان در زمینه تسهیل سرمایه گذاری و همچنین با توجه به ارتباط خوب بین شهر گرگان و اکتائو زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی وجود دارد که در این شهرک ها و واحدهای صنعتی حدود ۸۲۰ واحد صنعتی مستقر هستند، افزود: پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در حوزه معدنی در کشور قزاقستان وجود دارد، که این مواد معدنی می‌تواند وارد ایران شده و پس از فرآوری به سایر کشورها صادرات شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان تاکید کرد: ارتباطات فرهنگی بسیار خوبی که بین کشور ایران و قزاقستان وجود دارد، می تواند کمک بسیار مهمی در راستای افزایش مبادلات اقتصادی باشد، خوشبختانه در استان گلستان در بخش صنعت شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و استقرار طرح های صنعتی آنها در شهرک های صنعتی استان فراهم است.

وی با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذاران قزاقستانی در استان گلستان استقبال می کنیم، یادآور شد: شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان می تواند با شرایط خوبی زمین‌های صنعتی را شرایط اقساطی بسیار مطلوب در اختیار سرمایه گذاران علاقمند قرار دهد، از طرفی کالاهای بسیار زیادی می‌تواند از استان گلستان به کشور قزاقستان صادر شود که سیمان، مواد غذایی، دارویی، ید، مصالح ساختمانی و غیره از جمله این کالاها است.

شهمرادی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباطات بسیار عمیقی که بین دو کشور وجود دارد و همچنین وجود پرواز مستقیم بین شهر گرگان و اکتائو از تمامی سرمایه گذاران و هیئت های اقتصادی قزاقستان درخواست می کنم از شرایط گلستان برای سرمایه گذاری بازدید کنند تا ارتباطات فرهنگی، ارتباط اقتصادی و صنعتی خوبی را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان با بیان اینکه ما برای پذیرش هیئت های تجاری قزاقستان برای بازدید از شهرک های صنعتی گلستان آمادگی داریم، تصریح کرد: یکی از شهرک های پیشنهادی ما برای سرمایه گذاری شهرک صنعتی اترک است، این شهرک صنعتی به دلیل برخورداری از معافیت مالیاتی ۱۰ ساله و نزدیکی به فرودگاه گرگان و ریل راه آهن که به کشور ترکمنستان و قزاقستان ارتباط دارد گزینه خوبی برای سرمایه گذاران قزاقستانی در ایران باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد