hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های سلسله و دلفان با احداث شهرک پتروشیمی

ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های سلسله و دلفان با احداث شهرک پتروشیمی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بر ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های سلسله و دلفان با احداث شهرک پتروشیمی تاکید کرد.

دکتر یحیی ابراهیمی در  گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت توسعه سد سازی در لرستان اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی تعریف شده و سند آمایش سرزمینی در این استان یکی از راه‌های توسعه حوزه کشاورزی و ایجاد کارخانجات متناسب با این بخش است.

وی با بیان اینکه اساس و زیرساخت توسعه بخش کشاورزی مساله تخصیص آب، احداث سدها و به اتمام رساندن سدهای نیمه‌تمام است، افزود: سدسازی به‌عنوان یکی‌از مطالبات مردم در سفر هیات دولت به لرستان مطرح شد و پیگیر آن هستیم.

نباید تنها به تکمیل سدهای نیمه‌تمام قانع باشیم

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: نباید تنها به تکمیل سدهای نیمه‌تمام قانع باشیم بلکه مطالبه عمومی لرستان حق‌آبه، ساختن سدهای نیمه‌تمام و احداث سدهای جدید است.

ابراهیمی بر انجام طرح‌های آبخیزداری در استان تاکید کرد و افزود: در این خصوص ۱۸۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است که از وزیر جهاد کشاورزی انتظار می‌رود به صورت ویژه مساله  آبخیزداری، کشت اراضی دیم، ایجاد باغات در اراضی شیب‌دار ورود پیدا کند چرا که آبخیزداری در ذخیره کردن آب‌های زیرزمینی، جلوگیری از فرسایش خاک و سیلاب نقش بسزایی دارد.

نیروی انسانی و آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای مهم و رکن محسوب می‌شود

وی در ادامه در خصوص سرمایه‌گذاری در دستگاه تعلیم و تربیت نیز گفت: نیروی انسانی و آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای مهم و رکن محسوب می‌شود و موفقیت هر کشوری در سایه سرمایه‌گذاری روی این دو مقوله است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس با تاکید براینکه نگاه مصرفی به آموزش و پرورش اشتباهی راهبردی است، خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که کمترین اعتبارات را به آن اختصاص داده شده است.

ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان‌های سلسله و دلفان با احداث شهرک پتروشیمی

ابراهیمی در خصوص ایجاد اشتغال در شهرستان‌های سلسله و دلفان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که پیگیر آن هستیم ایجاد شغل پایدار در این شهرستان‌هاست که قطعا با راه‌اندازی صنایعی به ویژه پتروشیمی و شهرک پتروشیمی براساس صنایع پایین دستی می‌توان بخشی از معضل بیکاری این دو شهرستان و حتی استان را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: دلفان در مجاورت استان کرمانشاه است و می‌توان  با راه‌اندازی شهرک‌ پتروشیمی در آن مساله صادرات را نیز رونق بخشید و قطعا تحقق این موضوع توجیه اقتصادی را به دنبال دارد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد