hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > قیمت برنج کاهش نمی‌یابد

قیمت برنج کاهش نمی‌یابد

رئیس اتحادیه برنج و خوار و بار اصفهان با اشاره به گرانی برنج ایرانی گفت: فعلاً به نظر نمی‌رسد که قیمت برنج کاهش یابد. باید منتظر کشت برنج سال آینده باشیم تا با توجه به شرایط برداشت و میزان هزینه‌ها قیمت آن تعیین شود.

مصطفی بحق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امسال به دلیل کاهش بارندگی بین ۲۵ تا ۳۵ درصد کمتر برداشت برنج انجام گرفت در حالی که هزینه‌هایی مانند خرید سم و کود و دستمزد کارگران ثابت بود اما برداشت کمتری صورت گرفت.

وی افزود: بر این اساس کشاورزان، مصمم به عدم عرضه برنج خود با نرخ پایین شدند. از طرفی هم تقاضا بالا بود و برای همین به یک باره قیمت این محصول تا این میزان گران شد.

رئیس اتحادیه برنج و خوار و بار اصفهان در رابطه با نقش واسطه گران در ایجاد این شرایط گفت: شاید سال‌های گذشته دلالان در گرانی برنج نقشی داشتند اما امسال تعیین قیمت برنج به دست کشاورزان افتاده است. حتی تلاش نهادهای مرتبط برای مقابله با گرانی این محصول، تأثیری در کنترل قیمت‌ها نداشته است.

بحق گفت: فعلاً به نظر نمی‌رسد که قیمت برنج کاهش یابد. باید منتظر کشت برنج سال آینده باشیم تا با توجه به شرایط برداشت و میزان هزینه‌ها قیمت آن تعیین شود.

وی در پاسخ به این پرسش که تأثیر گرانی برنج ایرانی بر قیمت برنج خارجی چه میزان بوده است؟ اظهار کرد: برنج خارجی هندی، پاکستانی و تایلندی به‌طور فراوان، توسط شرکت‌های خصوصی و دولتی وارد می‌شود و نرخ آن تغییری نکرده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد