hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > آموزش تصویری درست کردن تاج گل سر + فیلم

آموزش تصویری درست کردن تاج گل سر + فیلم

در این مطلب با نحوه درست کردن تاج گل سر به صورت مرحله به مرحله آشنا می شوید که می تواند برای دختر خانم های جوان و نوجوان بسیار کاربردی و جذاب باشد.

تاج ها دارای انواع گوناگونی هستند که از جمله ی آنها می توان به تاج گل، تاج مروارید، تاج سنگ و … اشاره داشت که سه مورد نامبرده از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشند. جهت مهمانی های نامزدی و عقد تاج گل ایده ی مناسب تر و پرکاربردتری است. خود تاج گل نیز شامل تنوع بالایی می شود که حلقه گل یکی از رایج ترین آن ها به شمار می رود. تاج گل حلقه ای علاوه بر مناسب بودن برای عروس خانم ها، می تواند ایده ی جذابی برای ساقدوش ها نیز به شمار رود که هارمونی دلچسبی را به وجود آورند؛ اما باید دقت داشته باشید که تاج گل ساقدوش نسبت به تاج گل عروس از زرق و برق و تجمل کمتری برخوردار باشد.تاج گل های آماده بسیاری در بازار موجود هستند که غیر از خریداری و یا کرایه آنها، می توانید با درست کردن تاج گل سر خودتان به راحتی نیاز مهم خود را در شب عروسی رفع نمایید.

آموزش درست کردن تاج گل سر

برای جشن عروسی و سایر مراسمی همچون عقد، نامزدی، فرمالیته و … می توانید به جای تهیه آن از بازار، به آسانی در منزل با استفاده از گل های طبیعی تاج گل سر زیبایی را ساخته و خاطره سازی را به بیشترین حد خلق نمایید. تاج گل و مدل محبوب و رایج آن؛ حلقه گل انتخاب مناسبی برای افراد اعم از هر سن و هر سلیقه و … به شمار می رود. البته که همانند ساخت دستبند خوشه ای و ساخت گردنبند رزینی و … این روش ساخت نیز نیاز به دقت و رعایت اصول و مواردی است.



چنانچه برای جشن عروسی خود می خواهید از این گل سر استفاده کنید باید به یک سری نکات توجه کنید. مثلا اگر مدل موی مورد نظر شما بسته می باشد, بهتر است از حلقه گل سبک با گل های کمتر به کار رفته و گل های کوچک استفاده کنید. اما اگر مدل موی انتخابی شما باز است؛ بهتر است از تاج گل حلقه ای با گل های زیاد و در صورت تمایل بزرگ بهره ببرید.

وسایل مورد نیاز

  • قیچی
  • رول سیم ۱ عدد
  • گل های طبیعی دلخواه
  • روبان با رنگ اختیاری
  • نوار گلسازی
  • انبردست
  • قیچی

مراحل ساخت تاج گل سر

ابتدا در اولین مرحله و برای شروع سر خود را اندازه بگیرید(دقت کنید که مدل شنیون و حجم موی شنیون شده را نیز در نظر بگیرید).

عدد به دست آمده از اندازه گیری سر خود را + ۵ کرده و تکه ای سیم منعطف و نازک را برش بزنید و به شکل حلقه در بیاورید. به این صورت که پایان دو لبه ی سیم را تقریبا به اندازه ی ۳ سانتیمتر بر روی یکدیگر آورده, دایره بسازید(دقت داشته باشید که سیم خیلی هم نباید نازک باشد؛ اما اگر چنین بود دو لایه سیم را دور یکدیگر پیچ دهید تا سفت تر شود).

نوار سبز رنگ را گرداگرد سیم یک لایه و یا در صورت تمایل چند لایه پیچانده و سپس اقدام به زدن و ثابت کردن گل ها کنید(این نوار سبز رنگ مخصوص را می توانید از گل فروشی و گلسازی ها تهیه نمایید.). به این صورت که گل های دلخواه خود را تهیه و ساقه ها را از انتهای گل ۳ – ۵ سانتیمتر ببرید.

قیچی جهت برش زدن گلهای طبیعی و انبردست جهت برش زدن گل های مصنوعی مناسب می باشد.


بهتر است ابتدا طرح مورد نظر خود را با قرار دادن گل ها در کنار یکدیگر بر روی میز بسازید و سپس آن را بر روی سیم پیاده کنید.

گل اول را به پایه سیم چسبانده، گل را موازی سیم گذاشته و ساقه در طول سیم به شکل افقی گذاشته گردد. نوار سبز رنگ را چند بار به گرد سیم و ساقه گل بپیچید تا به خوبی سفت شود. سیم را نوار را به صورت دقیق از قسمت زیر شکوفه آغاز و تا ته ساقه گل ادامه دهید. در پایان نوار سبز رنگ را ببرید و کناره ی آن را سفت به گرد سیم بپیچید.

گل دوم تاج را دقیقا پشت اولین گل بگذارید و با نوار مانند گل اولی سفت کنید, اندازه ای که گل ها را بر روی سیم قرار می دهید، بسته به سلیقه شما می تواند متفاوت باشد. دقت داشته باشید که اگر تاج گل کم حجم و ظریف می خواهید باید گل ها را با فاصله ی بیشتری از یکدیگر بر روی سیم قرار دهید تا تاجی دخترانه و زیبا به دست آید. اما اگر می خواهید تاج گلی پرحجم و پررنگ داشته باشید، باید گل ها اعم از کوچک و یا بزرگ را با فاصله ای کمتر از یکدیگر بر روی سیم قرار دهید.

به همین راحتی تاج گل شما آماده می باشد، حتما آن را بر روی سر خود قرار داده و از اندازه و مورد پسند بودن آن اطمینان کسب کنید.


 فیلم آموزشی تاج گل عروس با گل های طبیعی

چند نکته جذاب


  • تلاش کنید که همه ی ساقه ها برابر هم بریده گردند، تا نتیجه ی دلچسب تری داشته باشید.
  • بهتر است از گلهای کوچک، بزرگ، متوسط بهره ببرید تا شکل متنوع تری از تاج گل داشته باشید. ایده های متفاوت بسیاری را می توانید برای این هدف به کار ببرید؛ مثلا گل های درشت تر را در بخش جلویی بگذارید و بعد متوسط و بعد هم کوچک ها را بچسبانید.
  • با توجه به اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم و در مراسم عروسی، فرمالیته و یا نامزدی و … از پوشش سر استفاده می شود؛ می توانید فقط به بخش جلویی تاج گل بزنید.
  • در درست کردن تاج گل سر دقت داشته باشید که همه ی گل ها هم جهت و همگی به سمت بالا قرار بگیرند.
  • در صورت مشاهده فضایی خالی و یا درزی میان گل ها می توانید گل های آن بخش را جدا و گل دیگری را جایگزین نمایید


ایده های متنوع برای ساخت تاج گل سر

در ادامه می توانید چندین مدل درست کردن تاج گل سر به شکل تصویری را ملاحظه نمایید و با توجه به سلیقه و انتخاب خود اقدام به ساخت مدل انتخابی خود کنید.


در این مطلب شما عزیزان را با آموزش درست کردن تاج گل سر آشنا کردیم. امیدواریم مورد توجه شما واقع شده و در صورتی که قصد ساخت تاج گل سر را برای مراسم مختلف عروسی، فرالیته، عقد و نامزدی را دارید, بتوانید الهام گرفته و به هدف خود برسید.

امتیاز: 1 (از 1 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد