hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حال خوش دلار

حال خوش دلار

در حالی‌که معامله‌گران درباره چشم‌انداز جنگ در اروپا نگران هستند و تورم فزاینده آرامش را از آنان گرفته است، تنش اوکراین باعث مهار یورو و افزایش دلار شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، یورو به علت تهدید جنگ در اوکراین کاهش یافته بود و امروز (دوشنبه) نیز بسیار کمتر از هفته گذشته شد. دلار استرالیا و نیوزلند نیز در پایین‌تر از سطح هفته گذشته قرار گرفتند و روبل روسیه باوجود نفوذ تحریم‌ها که منجر به شدیدترین سقوط آن در نزدیک به دو سال اخیر شده بود، در کشاکش موفقیت است اما ین از پایین‌ترین جایگاه پنج هفته‌ای خود صعود کرده است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان که امروز (دوشنبه) برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به کیف و مسکو می‌رود، نسبت به تحریم‌ها در صورت حمله مسکو هشدار داد. تحلیلگران وستپک میگویند: «با افزایش مجدد انتظارات فدرال رزرو و تشدید شدید تنشهای ژئوپلیتیکی در اوکراین، شاخص دلار باید دوباره به نقطه اول بازگردد.

شاخص دلار در نشست آسیایی به ۹۶.۰۵ رسید. استرلینگ نیز امروز (دوشنبه) در ۱.۳۵ دلار باقی ماند زیرا سرمایه‌گذاران متقاعد شده‌اند که بانک مرکزی انگلیس در ماه آینده نرخ بهره را افزایش می‌دهد و با احتمال ۴۰ درصدی برای افزایش ۵۰ واحد پایه قیمت‌گذاری می‌کند.

دلار نیوزلند با ۰.۵ درصد کاهش به ۰.۶۶ دلار و دلار استرالیا با ۰.۲ درصد کاهش به ۰.۷۱ دلار رسید. فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه صورت جلسه ژانویه خود را منتشر می‌کند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد