hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > پارسیان هرمزگان کجاست و چه جاهای دیدنی دارد؟

پارسیان هرمزگان کجاست و چه جاهای دیدنی دارد؟

دیدنی های شهر پارسیان شامل جاذبه های طبیعی و ساحلی خواهد بود. این خطه از جنوب کشورمان دارای ویژگی های فرهنگی بسیار ارزشمندی می باشد که موجب شده تا از نقاط مختلفی گردشگران زیادی جذب کند. از مهم ترین جاذبه های این نواحی می توان به شهر کوشکنار اشاره نمود.

سواحل ماسه ای و چشم اندازهای ساحلی از مهم ترین جاذبه ها برای گردشگران محسوب می شود. در هرمزگان نیز سواحل ماسه ای و صخره ای بکر و نابی برای گردشگران وجود دارند. شما علاقمندان برای بازدید از زیباترین سواحل ایران می توانید به هرمزگان بروید. در این استان شما می توانید با سواحل زیبای پارسیان رو به رو شوید که از اعجاز طبیعی خود برخوردار هستند. این شهرستان از طبیعت بسیار ویژه ای برخوردار بوده و می تواند علاقمندان زیادی را جذب کند. برای آشنایی با دیدنی های پارسیان می توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

معرفی دیدنی های پارسیان

شهرستان پارسیان که یکی از شهرستان های توریستی و بکر در نواحی جنوب کشورمان است، با برخورداری از بنادر مهم و سواحل بکر می تواند جالب توجه گردشگران زیادی باشد. این شهرستان که طبیعت اعجازآوری به خود اختصاص داده است، از جاذبه های طبیعی کم نظیری برخوردار بوده و دارای مجموعه ای از چشم اندازهای طبیعی خواهد بود. این شهر از دیدنی های هرمزگان برای گردشگران محسوب می شود.




سفالینه ها، کوزه های قدیمی یافت شده و دیگر اشیای ارزشمندی که از این نواحی یافت شده اند، نشان دهنده قدمت بالای این خطه هستند. بر اساس این اشیای تاریخی قدمت این منطقه به ۱۴۰۰ سال پیش باز می گردد. بنابراین این نواحی علاوه بر جاذبه های تاریخی خاص خود دارای چشم اندازهای طبیعی نیز می باشند. با توجه به کوه هایی که نواحی اطراف آن را احاطه نموده اند و صخره های بلند آن شاهد زیبایی های زیادی در این نواحی هستید.

زیبایی این منطقه در چیست؟

بی شک زیبایی این منطقه از هرمزگان در طبیعت بکر آن نهفته است. این نواحی به قدری دست نخورده و ناب هستند که آب های آن زلال و شفاف بوده و طبیعت آن نیز عاری از هر گونه آلودگی خواهد بود. این منطقه تا کوهستان های اطراف فاصله بسیار کمی دارد. سواحل صخره ای و ماسه ای که در این نواحی به چشمتان می خورند، دارای انواع از پوشش های گیاهی ارزشمند هستند.


این بنادر تفریحی نه تنها دارای ارزش تجاری می باشند، بلکه در آن نظاره گر زیبایی های زیادی خواهید بود. این منطقه که به سرزمین چشمه های جوشان نیز شناخته می شود، دارای انواعی از درختان نخل می باشد. در این نواحی زیبایی های خاطره انگیزی را مشاهده خواهید کرد. این مراتع سرسبز از دیدنی های پارسیان به شمار می آیند.


این شهرستان کجا قرار دارد؟

این شهرستان در غربی ترین از نقطه این استان قرار دارد. دروازه ورودی این استان که مسیر ورود مسافران می باشد، مکان تلاقی به استان فارس است. این شهرستان از توابع بندر لنگه نیز شناخته می شود. شما علاقمندان برای ورود به این شهر باید از عسلویه عبور کنید. با توجه به اینکه این شهر از نواحی اطراف به دیگر شهرها نیز راه دارد، گردشگران زیادی از نواحی مختلف ایران به این منطقه سفر می کنند.


ویژگی های پارسیان:

این شهر که از نواحی اطراف به دریا و کوهستانی های منطقه متصل می شود، دارای چشم اندازهای بسیار زیبایی برای علاقمندان می باشد. این شهر مملو از دشت های وسیع و مزارع سرسبز بوده و با وجود روستاهای آبادی که در آن قرار دارد، می تواند مکان مناسبی برای تفریح باشد. این شهر دارای نخلستان های وسیع بوده است. چشمه های جوشان در این نواحی می تواند بیش از هر چیز توجه گردشگران را جذب کند.

سواحل شهر پارسیان از بهترین جاذبه های هرمزگان به شمار می آیند. این منطقه با برخورداری از سواحل شنی و سواحل صخره ای می تواند جالب توجه باشد. شما علاقمندان برای لذت بردن از این نواحی و چشم اندازهای آن می توانید راهی سفر شوید. با توجه به بالا بودن ظرفیت گردشگری در این نواحی می توان آن را یکی از مهم ترین نواحی توریستی دانست. در سال های اخیر به دلیل همین جذب توریستان پیشرفت های اقتصادی زیادی در این نواحی صورت گرفته است. وجود دیدنی های متنوع در شهر پارسیان موجب جذب گردشگران زیادی در این منطقه شده است.

شرایط آب و هوایی پارسیان:

این شهر شرایط آب و هوایی ویژه ای به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه این شهر در جنوب کشورمان قرار دارد، شرایط آب و هوایی گرمسیری در آن حاکم می باشد. اما این شهر نسبت به دیگر شهرهای جنوب کشور شرایط معتدل تری خواهد داشت. پوشش های گیاهی در این نواحی بسیار غنی و ارزشمند هستند. گیاهان کهور که بخش های مهمی از پوشش های گیاهی در این نواحی را شکل می دهند، از اهمیت زیست بومی بالایی نیز برخوردار می باشند. رشد نخل ها در این نواحی نیز بسیار بالا است. شرایط آب و هوایی در این نواحی موجب شده تا اهمیت کشاورزی نیز داشته باشد.

جاذبه های پارسیان:

این شهرستان جاذبه های زیادی را در خود جای داده است. این شهرستان که دارای انواعی از پوشش های گیاهی و مراتع سرسبز می باشد، می تواند برای گردشگران جالب باشد. جاذبه های طبیعی و تاریخی در این نواحی می تواند برای شما جالب توجه باشد. شما با تماشای چشم اندازهای بکر و ویژه در این نواحی می توانید تجربه خاص و ویژه داشته باشید. از مهم ترین دیدنی های این شهر می توان به شهر دشتی، جاده ساحلی بستانو، روستای بهده، چشمه بوچیر و … اشاره نمود.

شهر کوشکنار:

این شهر یکی از جاذبه های دیدنی در پارسیان می باشد. این شهر که در غربی ترین نقطه واقع شده است، پوشیده از درختان و مراتع سرسبز خواهد بود. از طبیعت این نواحی می توان به دشت  دریای آن اشاره کرد. این شهر دارای مجموعه ای از جاذبه های تفریحی خواهد بود. علفزارهای کورو که دارای چشم اندازهای بکری هستند، می تواند توجه شما را جلب کند از دیگر جاذبه های این شهر می توان به لاور، تشتک تاسو، تنبوی جنوبی، تنبوی شمالی، بندر تبن اشاره کرد.


شما علاقمندان برای اینکه مکان های دیدنی استان هرمزگان را بهتر بشناسید، می توانید وارد لینک شوید. مکان های دیدنی بندر عباس نیز از جذابیت های بی شماری برای گردشگران و علاقمندان برخوردار هستند. این نواحی جنوبی از کشورمان تا کنون جذابیت های طبیعی و توریستی زیادی را به خود اختصاص داده و امروزه نیز یکی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در این نواحی به شمار می آیند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد