hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > مهمترین اعمال شب و روز ایام البیض ١٣ ماه رجب

مهمترین اعمال شب و روز ایام البیض ١٣ ماه رجب

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: از آنجا که امسال به خاطر بیماری کرونا امکان حضور در مساجد وجود ندارد لذا می توان اعتکاف را به صورت مجزا و در خانه برگزار کرد.

اسلام برای ایام البیض بیان کرده پاسخی است به نیاز‌های روحی و فرصتی است مغتنم برای روآوردن به خود و خدای مهربان، دراین روز‌ها انسان طبق وعده الهی در آیه ششم سوره مبارکه انشقاق، سرانجام به دیدار معبود نائل خواهد شد و برای رسیدن به محبت خداوند باید راه عبادت حقیقی را در پیش بگیرد و گاهی در انس با پروردگار بایستی در گوشه‌ای خلوت گزید و دور از همه عنوان‌ها و تعلقات دنیایی، در حال خود بیندیشد بنابراين سه روز سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب پر برکت‌ترین روز‌های سال است از سوی دیگر امسال می توان اعتکاف را در خانه ها بجا آورد. 

طاهری پیرامون نحوه برگزاری اعتکاف در امسال كرونايى ابراز کرد: از آنجا که امسال به خاطر بیماری کرونا امکان حضور در مساجد وجود ندارد لذا می توان اعتکاف را به صورت مجزا و در خانه برگزار کرد. 

***اعمال شب سیزدهم رجب

وی به اعمال شب سیزدهم اشاره و بیان کرد: شب سیزدهم ماه رجب نخستین شب از «لیالى بیض؛ شب هاى روشن» است که در آن دو رکعت نماز که در هر رکعت، بعد از سوره حمد سوره هاى یس، ملک، و توحید را بخواند، وارد شده است. در این زمینه «امام صادق (ع)» نیز می‌فرمایند: «در شب سیزدهم، دو رکعت نماز بگزارد و در هر رکعتى پس از سوره «حمد» این سه سوره یس، ملک و توحید را بخواند».

***اعمال روز سیزدهم رجب

طاهری به اعمال روز سیزدهم ماه رجب اشاره و خاطر نشان کرد: روز سیزدهم ماه رجب مصادف با ولادت امیرالمؤمنین على علیه السلام است و اوّلین روز از ایّام البیض است. روزه گرفتن در این روز بسیار تأکید شده است به نحوی که هر کس که بخواهد عمل «امّ داوود» را بجا آورد باید این روز را روزه بگیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد