hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بازار خودرو در رکود مطلق قرار گرفته‌ است

بازار خودرو در رکود مطلق قرار گرفته‌ است

یک کارشناس خودرو گفت: بازار خودرو ایران اکنون در رکود مطلق قرار گرفته و همه مردم می‌دانند نوسانات دلار ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو نداشته و ناشی از تورم بخشی است.

فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تأثیر کاهش قیمت دلار بر افزایش عرضه خودرو در بازار، اظهار کرد: بازار خودرو ایران اکنون در رکود مطلق قرار گرفته و همه مردم می‌دانند نوسانات دلار ارتباط مستقیمی با قیمت خودرو نداشته و ناشی از تورم بخشی است.

وی افزود: با توجه به اینکه افزایش قیمت دلار نشان‌دهنده سیاست‌های پایه پولی کشور است، هر گاه قیمت دلار افزایش می‌یابد کشور به پیشواز تورم حرکت می‌کند و همین موضوع منجر به افزایش قیمت در بازارهای مالی می‌شود.

این کارشناس خودرو گفت: کاهش دلار در روزهای اخیر بیشتر ناشی از فشار دستوری برای تعدیل نرخ ارز و عرضه گسترده ارزهای صادراتی در بازارهای رسمی است و پایدار نخواهد بود. همچنین بخشی از بازارهای مالی ایران در انتظار خبرهای خوب برجام روند مثبت را در پیش گرفته است.

زاوه اضافه کرد: اگر قرار باشد برجام فقط یک قرارداد دوساله بوده و همه‌گیر نباشد، مؤثر نبوده و تأثیر چندانی در شرایط اقتصادی کشور نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تورم داخلی ایران با برجام حل نخواهد شد و تا زمانی که سیاست‌های کلان انضباط مالی تثبیت نشده و نهادهای حاکمیتی در شکل‌های مقیاس پذیر کوچک نشود، نمی‌توان منتظر کاهش تورم بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد