hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تولید پکیج کیت‌های تشخیص و استخراج ۳ بیماری ویروسی در کشور

تولید پکیج کیت‌های تشخیص و استخراج ۳ بیماری ویروسی در کشور

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای اولین بار در کشور پکیج کیت‌های شناسایی و استخراج ۳ بیماری عفونی را به تولید رساندند.

دکتر محمدباقر محمودی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شرکت اولین تولیدکننده پکیچ کیت‌های تشخیص بیماری‌های عفونی است، گفت: ما علاوه بر ویروس کرونا با ویروس‌های دیگر مواجه هستیم که از جمله آنها ویروس انواع هپاتیت‌ها و ویروس پاپیلوما که در حال تبدیل شدن به یک معضل است و ویروس ایذر و بیماری سل است.

وی ادامه داد: علاوه بر تشخیص بیماری‌ها، به ابزاری‌هایی نیاز  است که به پزشکان کمک کند تا مسیر درمانی را به اشتباه طی نکنند و برای این منظور باید پنل‌هایی طراحی شود که قادر باشد به طور همزمان انواع پاتوژن‌ها اعم از باکتری، ویروس و میکروب‌ها را شناسایی کند و بر اساس نتایج آن، پزشک درمان را سریع‌تر آغاز کند.

محمودی با بیان اینکه در این مسیر ۳ دسته بیماری‌های تنفسی، گوارشی و تناسلی وجود دارد، خاطر نشان کرد: با مطالعاتی که در این شرکت اجرایی کردیم تا یک سال آینده کلیه کیت‌های این بیماری‌ها قابل عرضه خواهند بود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به محصولات تولید شده در این شرکت، یادآور شد: ما در این راستا اقدام به تولید پکیج کیت‌های بیماری‌های عفونی کردیم که این پکیج شامل کیت‌هایی برای بیماری‌های HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی (عامل بروز سرطان سرویکس و زگیل‌های تناسلی)، HIV (ویروس عامل ایدز) و HBV (ویروس هپاتیت B) می‌شود. این ویروس‌ها همگی، ویروس‌های رایج در کشور هستند.

وی با بیان اینکه فاز تحقیق و توسعه تولید این کیت‌ها به پایان رسیده است، گفت: تولید این پکیج‌ها در مرحله تایید و آزمایش‌های تاییدیه کیفی قرار دارد.

محمودی تاکید کرد: این پکیج‌ها برای شناسایی بیماری‌های تنفسی، تناسلی و گوارشی است.

به گفته وی تاکنون کیت‌های این بیماری‌ها به صورت جامع در کشور نبوده است و در این شرکت پکیجی از کیت‌های این بیماری‌ها به تولید رساندیم و این کیت‌ها برای تولید انبوه مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را طی می‌کنند.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد