hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > سردار اسدی: استقلال ایران مدیون ولایت فقیه و شهدا است

سردار اسدی: استقلال ایران مدیون ولایت فقیه و شهدا است

فرمانده سابق نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: استقلال و آزادی کشور در شرایط کنونی مدیون رهبری ولایت فقیه و شجاعت شهدا است.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت نهمین سالگرد شهید حاج حسن شاطری و شهدای مدافع حرم استان در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم(عج) سمنان با اشاره به اینکه باید راه خود را از مسیر شهدا پیدا کنیم، گفت: شهدای مدافعان حرم ستارگانی هستند تا ما رهروان، راه را گم نکنیم و مقصد را بیابیم.

وی گفت: همه انسانها قرار است یک جا بروند زیرا که اهل اینجا نیستیم و خداوند فرموده «اِرجِعی» یعنی به سوی من بازگردید و ما باید به سوی حق شتاب کنیم.

وی با بیان اینکه انسان در این دنیا ولی دارد و کسانی که می خواهند شهید را ببینند باید نور در خود داشته باشند، تاکید کرد: لازمه شناخت شهدا اول وجود نور در وجود ماست که مربوط به انسانهایی می شود که خداوند ولی آنان باشد.


عشق اهل بیت و شجاعت در قلب شهید شاطری

این فرمانده اسبق سپاه پاسداران عشق به اهل بیت (ع) را اولین ویژگی شهید شاطری از اهالی سمنان دانست و ابراز داشت: شهید شاطری مداح اهل بیت بود و همه را به این سمت دعوت می کرد.

وی شجاعت را دیگر خصیصه شهید شاطری دانست و افزود: مسایل روز را به خوبی می فهمید و در رفاقت سنگ تمام می گذاشت و امروز جوانان لبنانی و سوری و افغانستانی به نیکی از او یاد می کنند.

وی با طرح این سوال که شهید شاطری مگر چه داشت که به این مقام رسید، گفت: شهید شاطری نور داشت زیرا ولی را سرلوحه امور خود قرار داده بود، انسان اگر خدا را ولی خود کرده باشد، به سمت نور می رود و ما نیز باید ولی خود را بشناسیم و انتخاب کنیم.


استقلال ایران به برکت انقلاب اسلامی

اسدی گفت: ۴٣ سال پیش ایران بنده آمریکا بود و حتی یک گروهبان ٢ آمریکایی بر درجه‌داران ایرانی سروری می‌کرد.

این سردار مدافع حرم با اشاره به اینکه آمریکایی‌هایی که در پیش از انقلاب در  ایران بودند، حق توحش دریافت می کردند، گفت: شاه پهلوی بنده آمریکا بود و امام راحل ایرانیان را از این بندگی آزاد کرد.

وی ادامه داد: برخی هنوز گمان می کنند چه اشکالی دارد حتی اگر برای خوراک کشور بندگی برخی کشورها را کنیم، در حالیکه آزادگی بزرگترین درس حضرت اباعبدالله (ع) بود.

اسدی با اشاره به اینکه در تاریخ کربلا عده ای برای مُلک رِی مقابل امام معصوم ایستادند، ادامه داد: در تاریخ پس از انقلاب هم چهره هایی که لباس روحانیت داشتند، ایده گفت و گوی تمدنها را در برابر ایده تهاجم فرهنگی مطرح شده مقام معظم رهبری مطرح کردند و رهبری را در تنگنا قرار دارند در حالیکه هنوز نمی دانیم اعتبار هزینه شده برای ایده گفت وگوی تمدنها چه میزان بود.


اکنون مذاکرات به ریل عزت بازگشته است

وی یادآور شد: برخی برای مذاکره با دشمنان در دوره ای محاسن تراشی کردند و رهبر معظم انقلاب را مجبور به مذاکره کردند و ولی فقیه نیز اجازه مذاکره فقط در یک موضوع دادند.

سردار اسدی ادامه داد: آبرو و حیثیت مردم را این عده چقدر از بین بردند تا بروند با دشمنان قراردادی بنویسند که مردم از آن اطلاعی ندارند، و همین عده یکجا تعهدات خود را در قبال مذاکرات انجام دادند.

اسدی یادآور شد: اکنون در این موضوع قطار به ریل خود بازگشت و مردم با اطلاع بیشتری به موضوع مذاکره نگاه می کنند.


شهدا شاگرد اول ولایتمداری هستند

 این فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: شهیدان شاطری و قاسم سلیمانی شاگرد اول مکتبی بودند که به گفته رهبر معظم انقلاب، مکتبی است که نجات بخش انسان کنونی است.

وی افزود: در پیش از انقلاب در کنار انقلابیون شعار عده ای «نان، کار و مسکن» بود، در برابر «استقلال، آزادی جمهوری اسلامی» که شعار انقلابیون و طرفداران امام راحل بود.

اسدی گفت: آن زمانی که امام راحل شعار «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی» را بنا کرد عده ای عمر انقلاب را کوتاه می دانستند، ولی انقلاب از همه دست‌اندازی‌ها از شمال و جنوب و غرب و شرق سالم باقی ماند.

سردار مدافع حرم یادآور شد: همه از هر سو حتی با دلارهای عربی به جان جمهوری اسلامی افتادند ولی انقلاب به حیات خود ادامه داد، اگر شهدا نبودند و این غیرت و شجاعت فرزندان این مرز بوم نبود، داعش و نیروهای مسلح دشمن اسلام در شهرهای ایران به جان مردم می افتادند.

وی با اشاره به دستاورد مدافعان حرم در دفاع از کیان کشور، افزود: اینکه جبهه دفاع  و خط مقدم از شهرها و مرزهای ایران به سوریه کشیده شده به برکت خون شهدا است.

اسدی بیان کرد: کسی نمی تواند در شناخت شهدا مدعی باشد زیرا مقام و منزلت شهدا بر ما پوشیده است و زبان ما در بیان آثار و ویژگیهای آنان الکن است.


خانواده شهدا ولی نعمتان جامعه هستند

وی به مقام خانواده شهدا اشاره و اضافه کرد: خانواده های شهدا ولی نعمتان همه هستند و بر سر ما منت دارند و باید دست و پای والدین شهدا را بوسید.

سردار اسدی ادامه داد: همسران شهدا اول در خواستگاری ها به دنبال خانه و مال دنیا نبودند و به این مقام رسیدند؛ ولی باید اکنون از دختران جامعه پرسید اولین خواسته شان در خواستگاری چیست.

وی یادآور شد: خانواده های برخی شهدا از خوزستان به کردستان و از نقطه ای به نقطه ای دیگر ایران رفتند و خانواده و به ویژه همسران شهدا باید الگوی دختران جامعه باشند.

این فرمانده سابق سپاه پاسداران این سوال را مطرح کرد که چرا دختران امروز باید سن شان بالا برود و ازدواج نکنند و به خاطر امیال دنیوی منتظر همسر دارای مال و اموال بیشتر باشند.

 وی با اشاره به شرایط متوسط سنی جامعه، بیان کرد: چرا اکنون ایران از حالت جوان خارج شده در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند کشور باید همیشه جوان بماند.

فرمانده اسبق نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه نمی دانیم جامعه چرا به سمت اموال دنیوی به جای استقلال و آزادی می رود که مسیرش از مسیر کربلا جداست، ابراز داشت: امام حسین(ع) حتی ناموس خود را به میدان کربلا آورد تا ما دست خود را پیش دشمن دراز نکنیم.

وی گفت که عزت و شرف ما به برکت ولایت فقیه است و الا در مصر اِخوانُ‌ المسلمین پس از سالها انقلاب کردند ولی بعد از یکسال دیدیم چه بر سر انقلابشان آمد، آنکه برای کشور عزت و منزلت آورده ولی فقیه است.

اسدی تاکید کرد : کسی اگر مدعی انتظار حضرت ولی عصر(عج) است ابتدا باید ولایت جانشین وی را در شرایط کنونی قبول داشته باشند.

سردار مدافع حرم تاکید کرد: جوانترها دقت کنند آنچه خدا خلق نکرده دنبالش نباید بود، خداوند برای این دنیا آسودگی خلق نکرده، خداوند انسان را در سختی آفریده تا در آزمایش به شناخت برسد.

آثار جاودان انقلاب و دفاع مقدس

اسدی تاکید کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فجر انسان های خفته در زمین بود و طلوع این فجر خفتگان را بیدار کرد.

وی با اشاره به سالروز عملیات والفجر هشت، گفت: این عملیات مظلوم مانده است و آنچنان که باید و شاید بازگو نشد، اینکه رزمندگان ١۵ لشکر ایران ٧٢ شبانه‌ روز چگونه آن سوی اروندرود در رویارویی با دشمن دوام آوردند، در حالیکه حتی امکانات مواد شیمیایی غربی‌ها به کمک بعثی‌ها آمده بود.

 این فرمانده سابق دفاع مقدس یادآور شد: دستاوردهای رزمندگان در چگونگی مقابله با تک و پاتک‌های دشمن باید بیشتر بررسی و برای جامعه کنونی بازگو شود.

در این آیین، انگستر منقش به نقش حاج حسن شاطری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و احمد ریواده سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان  به خانواده این شهید اهدا شد.

شهید شاطری فرزند شهر سمنان ملقب به حسام خوشنویس در ٢۴ بهمن ١٣٩١ در سوریه شربت شیرین شهادت نوشید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد