hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حضور ۱۵ بازیگر عرصه نوآوری در اینوتکس ۲۰۲۲/تلاش برای حضور ۴۵ درصدی زنان در رویدادهای نوآورانه

حضور ۱۵ بازیگر عرصه نوآوری در اینوتکس ۲۰۲۲/تلاش برای حضور ۴۵ درصدی زنان در رویدادهای نوآورانه

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن حضور بانوان در عرصه‌های کارآفرینی و نوآوری گفت: در حال حاضر در هر رویدادی به ازای هر یک خانم، ۳ نفر مرد حضور دارند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، اکبر قنبرپور در نشست خبری امروز با موضوع "آغاز ثبت نام در یازدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۲۲) که به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: از سال گذشته برگزاری رویداد اینوتکس به محل پارک فناوری پردیس منتقل شد و با این اقدام بزرگترین رویداد نوآوری کشور در ناحیه نوآوری پردیس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: ما در سال قبل اعلام کردیم و در سال جاری نیز مجددا اعلام می‌شود که ما آمادگی میزبانی برگزاری رویدادهای کارآفرینی را داریم و برای این منظور پنجره واحدی راه اندازی کردیم که رویدادهای استارت‌آپی کشور در این پارک برگزار شود.

قنبرپور، خاطر نشان کرد: در این راستا با شرایط ترجیحی، فضا و امکانات این پارک را در اختیار برگزارکنندگان رویدادهای استارت‌آپی قرار خواهیم داد.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، با بیان اینکه در سال آینده یازدهمین دوره رویداد اینوتکس در این پارک برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: طی ۱۰ دوره گذشته ۲۵۰۰ شرکت استارت‌آپی و دانش بنیان در این رویداد حاضر شدند و طی آن ۸۰ هزار نفر از نمایشگاه اینوتکس بازدید کردند.

به گفته وی در سال گذشته ۲۴ هزار نفر از این رویداد بازدید کردند که این عدد نشان از استقبال فزاینده مردم از این رویداد است.

قنبرپور، ادامه داد: طی ۱۰ سال اخیر میانگین سنی حضور محققان و بازدیدکنندگان بین ۲۶ تا ۲۷ ساله بوده و بر اساس آماری که به دست آورده‌ایم، از سال ۲۰۱۸، ۱۹ درصد زنان در این اکوسیستم نوآوری حضور داشتند که اکنون به حضور ۲۵ درصدی رسیده است.

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه در دنیا حضور بانوان در عرصه‌های کارآفرینی و نوآوری رصد می‌شود، گفت: در رویدادی که در کشور پرتغال برگزار شد، از حضور ۵۰ درصدی بانوان خبر دادند و ما نیز باید برای حضور ۴۰ تا ۴۵ درصد بانوان در این عرصه‌ها تلاش می کنیم. در حال حاضر در هر رویدادی به ازای یک خانم، ۳ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در هر حوزه‌ای در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ حضور داشته باشند، گفت: در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در ۳ حوزه " اقتصاد دیجیتال"، "فناوری هوشمند" و "توسعه پایدار" استقبال می‌کنیم.

قنبرپور با اشاره به جزئیات نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با حضور ۱۵ بازیگر این عرصه یعنی "شرکت‌های دانش بنیان و فناور"، "شرکت‌های استارت‌آپی"، "شتابدهنده‌ها"، "مراکز رشد"، "مشاوران"، "مخترعان"، "پارک‌های علم و فناوری"، "دانشگاه‌ها"، "پژوهشگاه‌ها"، "صنایع"، "صندوق‌های جسورانه و VCها"، "فرشتگان کسب و کار"، "ارائه دهندگان فضای کار اشتراکی"، "برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی"، "بروکرها" و "رسانه‌ها" برگزار می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد