hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های هواپیمایی

حمایت بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های هواپیمایی

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق برای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه هواپیمایی به منظور اخذ استاندارد پارت ۲۱، حمایت‌های بلاعوض در نظر گرفته است.
به گزارش ایرنا، سیاوش ملکی‌فر روز یکشنبه در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما در صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: در صندوق نوآوری و شکوفایی، صنعت همانند کوه یخ دیده می‌شود، بخش زیادی از کوه یخ در زیر آب قرار دارد که این بخش شرکت‌های نوآور و خلاق هستند که با نوآوری‌های خود شرکت‌های بزرگ‌تر که در سطح آب قرار دارند را تقویت می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه بدون فعالیت شرکت‌های نوآور کوچک، شرکت‌های بزرگ قادر به حفظ پویایی خود نیستند، خاطرنشان کرد: در صنعت هواپیمایی دنیا شاهد هستیم که چندین شرکت کوچک و متوسط فعالیت می‌کنند تا در نهایت هواپیما به بازار عرضه شود و ما در ایران نیز این روند را پیگیری می‌کنیم.
ملکی‌فر با اشاره به اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی برای تکمیل زنجیره تولید، اظهار داشت: بر این اساس ما به منظور تکمیل زنجیره تولید صنعت هوایی رویداد فناورانه را با همکاری مرکز همکاری و تحول پیشرفت ریاست جمهوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و انجمن هواپیمایی کشور برگزار کردیم.
وی بیان داشت: در این رویداد ۴۵۰ نفر از شرکت‌های فناور ثبت نام کرده‌اند و ۲۵ شرکت دانش‌بنیان و ۱۰ شرکت دولتی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
وی با اشاره به برنامه‌های این رویداد تصریح کرد: با برگزاری نشست‌ها، سه شرکت هوایی نیازهای فناورانه خود را به شرکت‌های دانش بنیان معرفی خواهند کرد، برگزاری کارگاهی در زمینه استاندارد هوایی از دیگر برنامه‌های این رویداد است.
ملکی‌فر گفت: ما در بررسی فرآیندهای صنعت هوایی متوجه شدیم که اخذ استاندارد پارت ۲۱ برای توسعه بازار بسیار ضروری و الزامی است، از این رو ما حمایت‌هایی را برای اخذ این استانداردها فراهم کردیم، صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور اخذ استاندارد پارت ۲۱ برای شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه حمایت‌های بلاعوض ارائه می‌دهد تا شرکت‌های علاقه‌مند بتوانند این استاندارد را به دست آورند.
معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: با توجه به برگزاری رویداد نیازهای حوزه صنعت فضایی که چندی پیش در این صندوق برگزار شد، با همکاری سازمان فضایی از شرکت‌های دانش‌بنیان که علاقه‌مند به شرکت در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۹ برای گرفتن غرفه و نیز در قالب هیات تجاری هستند، حمایت می‌کند، امیدواریم این نمایشگاه بازاری برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.
رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ۱۳ و ۱۴ مرداد ادامه دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد