hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لیست مراکز واکسیناسیون کرونا در کردستان

لیست مراکز واکسیناسیون کرونا در کردستان

انواع واکسن‌های ایرانی و وارداتی تایید شده شامل فخرا، کوو ایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن، آسترازنکا، و سینوفارم در سبد تزریق واکسیناسیون استان کردستان موجود است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تزریق واکسن کرونا به تمامی افراد واجد شرایط توسط کادر بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و تجمیعی بی‌وقفه انجام می‌شود.

دکتر بهروز اخوان ضمن درخواست از شهروندان جهت رعایت‌پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی را الزامی خواند و گفت: در اسرع وقت نسبت به دریافت واکسن و تکمیل سه نوبت آن اقدام نمایید.

انواع واکسن‌های تایید شده کرونا در سبد واکسیناسیون موجود است

او از موجود بودن هشت نوع واکسن ایرانی و وارداتی در سبد تزریق واکسیناسیون استان شامل فخرا، کووایران برکت، پاستوکووک، پاستووکووک پلاس و اسپایکوژن، آسترازنکا، و سینوفارم خبر داد و گفت: واکسن پاستووکووک پلاس صرفاً برای نوبت سوم تزریق می‌شود.

فعالیت ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد ۹ مرکز در سنندج، در بانه، کامیاران و سقز هر کدام ۳ مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان در هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

افزایش شمار مبتلایان و روند صعودی کرونا" مثبت‌ها"

دکتر اخوان ضمن ابراز نگرانی از افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری به ویروس کرونا در کردستان گفت: طی روز‌های اخیر شمار مبتلایان به این بیماری نسبت به هفته گذشته با شتاب بیشتری در حال افزایش است.

او با بیان اینکه درصد زیادی از افراد مبتلا به کرونا با علائم شبه سرماخوردگی به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند، نسبت به شناخت این علائم و لزوم رعایت قرنطینه و پروتکل‌های بهداشتی هشدار داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان علائم خطر و مراجعه زود هنگام به مراکز درمانی را حائز اهمیت برشمرد و می گوید: بیماران دارای علائم شدید باید درمان‌های اختصاصی دریافت کنند و مبتلایان با علائم خفیف و حال عمومی نسبتا مناسب نیازی به مراجعه به اورژانس ندارند.

لیست مراکز و جزئیات برنامه مراکز تجمیعی و منتخب واکسیناسیون کووید ۱۹ به تفکیک نوع واکسن در استان کردستان را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

جزئیات سبد واکسیناسیون کرونا در کردستان+ لیست مراکز

جزئیات سبد واکسیناسیون کرونا در کردستان+ لیست مراکز

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد