hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > دانش و مهارت > مراحل تغییر نام کانال یوتیوب با آموزش تصویری

مراحل تغییر نام کانال یوتیوب با آموزش تصویری

انتخاب یک اسم مناسب برای کانال یوتیوب؛ می تواند مخاطبین بیشتری را به خود جلب کند. از این رو اگر مایلید شیوه تغییر نام کانال یوتیوب را فرا بگیرید با این مطلب همراه ما باشید.

نام کانال یوتیوب در جذب مخاطب بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر اسم مناسبی برای کانال یوتیوب انتخاب شود ، بالطبع مخاطبین بیشتری به آن سوق پیدا می کنند. در این مطلب شیوه تغییر نام کانال یوتیوب را فرا خواهید گرفت.

شیوه تغییر نام کانال یوتیوب

یوتیوب یکی از بزرگترین پلتفرم های میزبانی ویدیو می باشد که توانسته لقب محبوب ترین شبکه اجتماعی امریکا را در میان گروه های سنی بزرگسال و جوان به خود اختصاص دهد. گزارشات حاکی از آن است که بیشتر از یک سوم کاربران شبکه یوتیوب در شبانه روز بیش از یک بار به آن مراجعه می کنند.


در این بین انتخاب یک نام مناسب برای کانال یوتیوب بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر اسم مناسبی را برای کانال انتخاب شود، بالطبع مخاطبان بیشتری به آن جذب می شوند. در ضمن کاربران مایلند در کانال هایی که اسامی مشابه دارند هم عضو شوند. از این رو در این مطلب نحوه تغییر نام کانال یوتیوب ارائه می شود.



تغییر نام کانال یوتیوب

قابل ذکر است که یوتیوب به یکی از درخواست های اصلی کاربران پاسخ داد. این شرکت اکنون به تولید کنندگان محتوا اجازه می دهد بدون ایجاد تغییر در نام و تصویر حساب کاربری گوگل بتواند اسم و تصویر پروفایل کانال خود را تغییر دهند. تا قبل از این افراد برای تغییر نام و تصویر کانال یوتیوب باید اطلاعات اکانت گوگل خود را کاملا تغییر می دادند.


از این رو حتی در هنگام ارسال ایمیل، پیغام های آن ها با اسم کانال یوتیوب ارسال می شد که از لحاظ تجاری آنچنان جذاب و حرفه ای به نظر نمی رسید. قابلیت جدید اکنون انعطاف پذیری بیشتری  را برای تولید کنندگان محتوا ایجاد کرده است و این امکان را فراهم می آورد تا فعالیت های حساب گوگل و یوتیوب خود را از یکدیگر جدا نمایند.

ناگفته نماند این قابلیت تنها به تولید کنندگان محتوا محدود نشده و اکانت های شخصی نیز می توانند آن را مورد استفاده قرار دهند. یه گفته یوتیوب قابلیت تغییر نام یکی از مواردی می باشد که کاربران بیشترین درخواست را برای آن به ثبت رسانده بودند و در دسترس قرار می گیرد.

البته این کار سبب از دست رفتن علامت تاییدیه این پلتفرم اشتراک ویدیو شده و برای دریافت مجدد آن باید با اسم جدید کانال اقدام شود. به جز این مورد، تغییر اسم روی آدرس سفارشی کانال تاثیری نمی گذارد. همه صاحبان کانال یوتیوب لازم است که شیوه تغییر اسم کانال را یاد داشته باشند.


یوتیوب برای کاربرانی که در این پلتفرم ؛ دارای کانال می باشد یک داشبورد جداگانه به عنوان YouTube Studio در نظر گرفته است. به این ترتیب می توانید با مراجعه به YouTube Studio ، اطلاعات مرتبط با کانال یوتیوب خود را ویرایش نمایید. بنابراین مراحل زیر را طی کنید.

۱. برای شروع کار ، مرورگر دلخواه خود را اجرا کرده و به وب سایت رسمی یوتیوب وارد شوید. در ادامه با ورود به حساب یوتیوب خود، در گوشه بالا سمت راست صفحه روی تصویر پروفایل خود کلیک نمایید.


۲. در این مرحله از منوی کشویی روی گزینه YouTube Studio  کلیک کنید.


۳. حالا در نوار کناری موجود در سمت چپ به پایین اسکرول نموده و روی گزینه customization کلیک کرده و در چنل customization  روی  Basic Info کلیک کنید. در ادامه روی آیکون مداد کوچک سمت راست که اسم کانال شما حضور دارد کلیک نمایید.


۴. در این مرحله نام جدید کانال خود را وارد نموده و برای ذخیره تغییرات اعمال شده روی گزینه publish کلیک نمایید.


دقت کنید که اگر با استفاده از مراحل بالا ، اسم کانال یوتیوب خود را تغییر دادید، اسم حساب گوگل شما هم تغییر می کند. در صورتی که بخواهید بدون تغییر نام اکانت گوگل، اسم کانال یوتیوب را عوض کنید، باید یک حساب Brand  بسازید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد